رییس جمهور طی سخنانی در مراسم اختتامیه پنجمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین به دولت آمریکا و حامیان رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرد: اگر می‌خواهید مساله فلسطین را حل کنید، راه‌حل حقوقی آن ساده است و باید هرکسی به خانه خود بازگردد. به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد این پیشنهاد را برای حل موضوع فلسطین بیان کرد و با اشاره به اینکه «برخی ایراد می‌گیرند که چرا می‌گویید رژیم صهیونیستی به طور کل باید از بین برود» ادامه داد: دلیل آن روشن است ماموریت تاریخی این رژیم تجاوزگری است و بدون ترور، کشتار، تهدید و ارعاب حیات ندارد.

احمدی نژاد گفت: ممکن است برخی در ذهنشان این تصور باشد که گوشه‌ای از دنیا را برای زندگی به این رژیم می‌دهند، باید گفت این موضوع مانند یک غده سرطانی در بدن است. احمدی‌نژاد تصریح کرد: اگر یک سلول صهیونیستی هم در سرزمین فلسطین باقی بماند تهدید در منطقه به شمار می‌رود.

رییس جمهور اضافه کرد: زمانی که حق حاکمیت ملت فلسطین به رسمیت شناخته شود، دیگر بحث دو دولت، سه دولت و بسیاری مسائل دیگر منتفی است، کسی حق حاکمیت دارد که متعلق به آن سرزمین باشد. احمدی نژاد مهم‌ترین ماموریت امروز را این گونه تشریح کرد: باید دست به دست هم دهیم تا ریشه فساد صهیونیستی از بیخ بریده شود و سرزمین فلسطین به طور کامل در اختیار ملت فلسطین قرار گیرد. رییس جمهور خطاب به حامیان رژیم صهیونیستی و سلطه گران گفت: بدانید که اگر به نصیحت‌های مشفقانه توجه نکنید، بدانید دست قدرت ملت‌ها که تجلی قدرت خدا است، به زودی از آستین آزادیخواهان و عدالت‌طلبان بیرون خواهد آمد و جرثومه رژیم صهیونیستی و اربابان او را برای همیشه در تاریخ دفن خواهند کرد.

هشدار درباره عواقب تحولات سوریه

رییس‌جمهور همچنین با بیان این‌که دشمنان و سلطه‌طلبان برای تسلط بر همه ملت‌های منطقه برنامه‌ریزی کرده‌اند، گفت: نجات رژیم صهیونیستی هدف اصلی تحرکات دشمنان در منطقه است. به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در حاشیه پنجمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در دیدار نبیه ‌بری رییس مجلس لبنان با هشدار به سران برخی دولت‌های عربی مبنی بر اینکه در برابر تحرکات دشمن بیدار شده و در بازی آن‌ها شرکت نکنند، گفت: قدرت و نفوذ آمریکا و متحدینش در دنیا رو به افول است و تحرکات اخیر آنان در منطقه آخرین نقشه‌های آنان می‌باشد، لازم است همه دولت‌ها و ملت‌ها هوشیار باشند و در برابر آنان مقاومت کنند.

احمدی‌نژاد درباره تحولات لیبی و وضعیت امام موسی صدر ضمن ابراز امیدواری از این‌که اخبار خوشی از وضعیت وی برسد، گفت: چندین سال قبل اطلاعاتی مبنی بر زنده بودن امام موسی صدر در دست داشتیم، اما نگران آن بودیم که اگر اقدامی انجام شود، آن‌ها دست به عملی غیرقابل جبران بزنند، اما امیدواریم خداوند او را به همه ما هدیه کنند.

رییس‌جمهور با اشاره به تحولات اخیر سوریه نیز تصریح کرد: همه باید بدانند اگر خطری برای استقلال و موجودیت سوریه به وجود بیاید تنها محدود به این کشور نخواهد بود، بلکه تبعات آن تمام کشورهای اطراف را هم در بر خواهد گرفت. احمدی‌نژاد افزود: ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در جریانات سوریه هستیم و تلاش می‌کنیم این دخالت‌ها را کاهش دهیم و در این راستا رایزنی‌هایی با سران برخی کشورهای عربی، دبیرکل سازمان ملل و مقامات کشور ترکیه انجام داده‌ایم.

رونمایی از پنج طرح نانو با حضور رییس جمهور

همچنین صبح دیروز با حضور رییس‌جمهور اولین فرآورده نانودارویی تزریقی ضدسرطان در خاورمیانه، دستگاه تعیین سطح مخصوص و تعیین مشخصات مواد نانوساختار با استفاده از برنامه‌ریزی دمایی، دستگاه تصویربرداری اسپکت با رزولوشن بالا جهت تصویربرداری از حیوانات آزمایشگاهی، دستگاه الکتروفورزمویین و دستگاه زدایش عمیق یونی مورد رونمایی قرار گرفتند. به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد در مراسم رونمایی از پنج دستاورد بزرگ فناوری نانو که در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، با بیان این که باید دست در دست هم دهیم تا در زمینه علمی و فناوری پیشرفت کنیم، تاکیدکرد: باید داروهای تولید داخل تحت پوشش بیمه قرار گیرد و بیمار صعب‌العلاج باید بتواند به آسانی به دارو دسترسی داشته باشد. احمدی‌نژاد اعلام کرد که از هر کدام از دستگاه‌هایی که در این جلسه رونمایی شد، دولت ۵ عدد سفارش می‌دهد و آن را به مراکز تحقیقاتی و علمی نیازمند هدیه می‌کند.