رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مجالس کشورهای اسلامی با همکاری یکدیگر می‌توانند نقش مهمی در استیفای حقوق ملت مظلوم فلسطین داشته باشند. به گزارش خبرگزاری فارس محمد جاسم الخرافی رییس مجلس کویت در حاشیه حضور در کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. در ابتدای این دیدار لاریجانی با ابراز خرسندی از روند توسعه همه‌جانبه مناسبات فیمابین گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و کویت در منطقه ممتاز بوده و از ویژگی‌ خاصی برخوردار است.وی با اشاره به اهمیت توسعه و گسترش همکاری‌های پارلمانی فیمابین افزود: مناسبات پارلمانی دو کشور پشتوانه مهمی برای بسط و توسعه مراودات دوستانه در همه عرصه‌ها است.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برگزاری پنجمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین تصریح کرد: مساله فلسطین مهمترین مساله جهان اسلام است و مجالس کشورهای اسلامی با همکاری یکدیگر می‌توانند نقش مهمی در استیفای حقوق ملت مظلوم فلسطین داشته باشند.

در این دیدار محمدجاسم الخرافی نیز روابط ایران و کویت را مناسباتی تاریخی و برپایه حسن نیت دانست و گفت: میان دو کشور همسایه کویت و جمهوری اسلامی ایران همواره روابط خوب و باسابقه وجود داشته که با گذر زمان تقویت شده است.