وزیر کشور ایران از امضای یک تفاهم‌نامه امنیتی میان دو کشور پاکستان و ایران در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، مصطفی محمد نجار گفت: این تفاهم‌نامه امنیتی در حال تنظیم است و بزودی مقام‌های مسوول دو کشور ایران و پاکستان آن را امضا خواهند کرد. وزیر کشور ایران سفر آصف علی زرداری رییس جمهورپاکستان و یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان به ایران را نقطه عطفی در روابط دو کشور دانست و افزود: همکاری‌های دو کشور در بخش انرژی و گاز بسیار با ارزش و تاثیر گذار است.

محمد نجار با بیان اینکه دشمنان مشترک دو کشور می‌خواهند روابط خوب و حسنه ایران و پاکستان را خدشه‌دار کنند، تاکید کرد: دو کشور اجازه نخواهند داد بیگانگان اقدامی علیه ایران و پاکستان داشته باشند.

وزیر کشور ایران درباره اهداف اصلی نشست امنیتی با همتای پاکستانی خود خاطر نشان کرد: همکاری‌های امنیتی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و انسان، مبارزه با پولشویی و جرائم سازمان یافته از جمله مواردی بود که در این نشست در خصوص آن بحث و تبادل نظر شد. وی همچنین تصریح کرد: طبق توافق به عمل آمده، از این پس تروریست‌ها به هیچ عنوان حق استفاده از خاک کشور پاکستان به منظور حمله به کشورهای همسایه را نخواهند داشت. وزیر کشور ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر کمک ۱۰۰ میلیون دلاری جمهوری اسلامی به سیل‌زدگان پاکستان گفت: این کمک از سوی نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی برای بازسازی مناطق آسیب دیده ناشی از سیل در جنوب پاکستان به تصویب رسیده است. رحمان ملک وزیر کشور پاکستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: مبارزه با تروریسم یکی از اهداف اصلی کشور پاکستان است، چرا که در این راه افراد بی‌گناه زیادی قربانی شده اند. رحمان ملک درباره امنیت مرزهای مشترک دو کشور نیز یادآور شد: در مبارزه با اشرار و تروریسم همکاری‌های خوبی در حال انجام است و دو طرف در تلاش هستند تا برای امنیت مرزهای خود بیش از گذشته فعالیت کنند.