رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به تنگتر شدن حلقه تخلفات شبانه در پایتخت، از آغاز طرح ضربتی برخورد با لایی‌کش‌ها در تهران خبر داد و گفت: در شب اول اجرای این طرح بیش از ۲۵۰ دستگاه خودرو توقیف و حدود ۳۰۰ خودرو نیز اعمال قانون شدند. سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه متاسفانه از ساعت ۲۲ به بعد تعدادی از جوانان، اتوبان‌های پایتخت را محل تاخت و تاز خود قرار داده و اقدام به حرکات مخاطره‌آمیز، کورس‌گذاری با یکدیگر و لایی‌کشی می‌کنند، افزود: با توجه به درخواست‌های مردمی در خصوص برخورد با این دسته از متخلفان که امنیت بزرگراه‌های تهران را به خطر می‌اندازند و برابر تدبیر اندیشیده شده از شامگاه پنج‌شنبه هفتم مهرماه ماموران گشت پلیس نامحسوس بزرگراه طرح ضربتی برخورد با لایی‌کش‌ها را در اتوبان‌های پایتخت به مرحله اجرا گذاشتند.

وی با بیان این که در این طرح با حرکات مارپیچ، سرعت و سبقت غیرمجاز، دورزدن‌های غیرمجاز و ... برخورد می‌شود، تصریح کرد: اجرای این طرح به طور جدی از پنج‌شنبه شب گذشته در پایتخت آغاز شده و این دسته از رانندگان متخلف باید بدانند که اتوبان‌های تهران محلی برای چنین کارهایی نیست و قطعا پلیس با این افراد به شدت برخورد کرده و اجازه نمی‌دهد حرکات این افراد جان سایر رانندگان قانونمند را به خطر اندازد.

رییس پلیس راهور تهران گفت: بر اساس قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی افرادی که مرتکب سرعت و سبقت غیرمجاز و لایی‌کشی شوند ضمن اخذ گواهینامه، انتقال خودرو آنها به پارکینگ برای تست سلامت روحی و روانی نیز به مراجع ذی‌ربط معرفی می‌شوند. وی از خرید دستگاه‌های جدید تست الکل و مواد مخدر و روانگردان خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها به زودی در اختیار پلیس بزرگراه قرار گرفته و از متخلفانی که حرکات مخاطره‌آمیز داشته و مشکوک به استفاده از مواد روانگردان یا مشروبات الکلی باشند، تست سلامت در محل به عمل می‌آید.

طرح ضربتی برخورد با تخلفات خودروهای سنگین

رییس پلیس راهور تهران همچنین از ادامه اجرای طرح ضربتی برخورد با تخلفات خودروهای سنگین در بزرگراه‌های تهران خبر داد و گفت: رانندگان کامیونی که از استان‌های دیگر می‌آیند باید توجه کنند که بزرگراه‌های کمربندی تهران مانند آزادگان، بسیج و... جاده‌های برون‌شهری نیست و باید قوانین و مقررات جاده‌های درون‌شهری را در آنها رعایت کنند.

وی تاکید کرد: برخورد با کامیون‌های متخلف که از هفته گذشته در طرحی ضربتی آغاز شده است در ادامه طرح‌های برخورد با تخلفات شبانه ادامه می‌یابد.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به این که عمده تخلفات خودروهای سنگین به خصوص کامیون‌ها در اتوبان‌های تهران سرعت غیرمجاز، تردد در لاین سمت چپ (لاین سرعت) و حمل نخاله و مصالح ساختمانی بدون روکش است، تصریح کرد: گشت‌های کنترل نامحسوس طبق جدول تهیه شده به صورت تصادفی در بزرگراه‌های تهران مستقر شده و با رانندگان متخلف خودروهای سنگین برخورد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح از هفته گذشته موجب شده تا تصادفات خودروهای سنگین به شدت در پایتخت کاهش یابد.

رییس پلیس راهور تهران با تاکید بر اینکه تردد کامیون‌ها پیش از ساعت ۲۲ در معابر درونشهری ممنوع است، تصریح کرد: پلیس در خصوص برخورد با این دسته از رانندگان متخلف برنامه ویژه‌ای دارد که به زودی شهروندان شاهد اجرای آن خواهند بود.