رییس قوه‌قضائیه با بیان اینکه برخی می‌خواهند در رسیدگی به پرونده‌های کلان فساد اقتصادی سنگ‌اندازی کنند، گفت: دستگاه قضایی با این موارد برخورد خواهد کرد و ما نمی‌گذاریم با تخریب و جوسازی‌ها جلوی اعمال قانون و رسیدگی به پرونده‌ها را بگیرند. به گزارش خبرگزاری مهر و ایسنا، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در دیدار قضات، کارکنان دستگاه قضایی و مسوولان شوراهای حل اختلاف استان زنجان تصریح کرد: در بحث برخورد با مفاسد اقتصادی، مدعی شائبه‌داری گفته است که قوه‌قضائیه با برخی دستگاه‌ها همکاری نکرده است و اخیرا شنیده‌ام که گفته‌اند در پرونده موسوم به اختلاس، قوه مقننه و دولت کار خود را انجام می‌دهند، اما قوه‌قضائیه کاری نمی‌کند.

وی افزود: من عرض می‌کنم وقاحت هم حدی دارد. اگر قوه‌قضائیه وارد نمی‌شود و نشود، چگونه دستگاه‌های دیگر می‌توانند وارد شوند و حکم جلب بدهند و اموال را توقیف کنند؟

وی گفت: در این زمینه برخی کارشکنی‌هایی می‌کنند، ولی ما می‌گوییم خطوط قرمزهایی که اعلام می‌شود توهمی است. کجا در اسلام خط قرمز داریم؟ چه کسی را می‌خواهید افشا کنید؟ با چه کسی سر جنگ دارید؟

رییس قوه‌قضائیه افزود: به هر حال دستگاه قضایی با این تخریب‌ها برخورد خواهد کرد و ما نمی‌گذاریم با تخریب و جوسازی‌ها جلوی اعمال قانون و رسیدگی به پرونده‌ها را بگیرند. البته بودند کسانی که در برخی پرونده‌ها سنگ‌اندازی کرده‌اند، ولی ما با قوت به کار خود ادامه می‌دهیم گرچه ما همه مسائل را به خاطر مصالح رسانه‌ای نمی‌کنیم و توقع مقام معظم رهبری هم از دستگاه قضایی این است.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از خوف اینکه نکند این پرونده به جایی برسد که خوشایند آنها نباشد سنگ‌اندازی می‌کنند بعد هم می‌گویند ما خطوط قرمز داریم در حالی که خطوط قرمز توهم است. ما هر کس و هر مسوولی که در این پرونده دخیل باشد را دادگاهی می‌کنیم و با افرادی که دستگاه قضایی را تخریب می‌کنند، برخورد می‌کنیم. برخی از موارد این پرونده نیاز نیست رسانه‌ای شود و دستگاه قضا هم به سراغ سرشاخه‌ها می‌رود.