تجلیل رهبر معظم انقلاب از صبر و استقامت جانبازان قطع نخاعی

حسینیه امام خمینی، دیروز در آخرین روز از هفته دفاع مقدس، در دیدار رهبر معظم انقلاب با شماری از جانبازان قطع نخاعی، سرشار از عطر «حماسه و ایثار و استقامت» شد و خاطرات «دلدادگی و وفاداری» رزمندگان میهن را به «اسلام و امام و انقلاب» دوباره در یادها زنده کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این دیدار که لبریز نشاط و طراوت معنوی بود، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از نزدیک با ده‌ها نفر از اسوه‌های صبر و استقامت، گفت‌وگو کردند و ایمان و پایداری آنان و خانواده‌های عزیزشان را مورد تحسین و تجلیل قرار دادند. رهبر انقلاب اسلامی سپس در جمع جانبازان ایثارگر و خانواده‌های معظم آنان، تجلیل از جانبازان را تجلیل از نمونه‌ها و نمادهای ایثار خواندند و افزودند: تکریم و تعظیم جانبازان، مفهوم واقعی ایثار را در ذهن جامعه، عینی و مجسم می‌کند و این، کار بسیار مهمی است که نظام و جامعه، امروز به آن نیاز جدی دارند.

ایشان زبان را از تشریح عظمت کار جانبازان، حقیقتا قاصر و ناتوان خواندند و افزودند: ایثار یک عمر «هستی و سلامتی و آسایش» در پای اسلام و انقلاب، معامله‌ای بسیار سودمند با معبود یکتا است که پروردگار در قرآن کریم به آن بشارت داده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشکر صمیمانه و ابراز احترام حقیقی به همسران، مادران، پدران، فرزندان و پرستاران جانبازان خاطرنشان کردند: خدمت صادقانه و با روی خوش به جانبازان عزیز از بزرگ‌ترین ایثارها و از برجسته‌ترین جهادها است و نزد خداوند از اجری عظیم برخوردار است.

رهبر انقلاب اسلامی، بشر را از درک و بیان عظمت صبر مستمر و طولانی خانواده‌های جانبازان عاجز دانستند و خاطرنشان کردند: پروردگار منان لحظه لحظه صبر «زیبا و جمیل» شما را در خدمت به جانبازان محاسبه می‌کند و پاداشی کریمانه، ذخیره آخرت شما قرار می‌دهد.

ایشان، با تکریم شهیدان والا مقام خاطرنشان کردند: وزنه ایثار «جانبازان ۷۰ درصد و قطع نخاعی و گردنی»، به تعبیری، سنگین تر از مساله شهادت است؛ چرا که این جانبازان با رنج و مشکلات همیشگی روبه‌رو می‌شوند و تقوا، صبر و ایستادگی مداوم آنها و حساب کردن این مشکلات با خدا، اجری مضاعف و رشد یابنده را نصیب این عزیزان خواهد کرد.

در ابتدای این دیدار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه‌های سپاه در تجلیل از جانبازان گفت: ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت در اولویت برنامه‌های فرهنگی سپاه پاسداران قرار دارد. آقای زریبافان معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و ایثارگران هم گزارشی از فعالیت‌های این بنیاد در تجلیل و تکریم جانبازان و خانواده‌های آنان بیان کرد.