وزیر اطلاعات در خصوص تبلیغ بهائیت در کشور، گفت: گروهی از طریق راه‌اندازی دانشگاه مجازی و تحت نام موسسه‌ای به تبلیغ فرقه ضاله بهائیت می‌پرداختند. به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدر مصلحی در حاشیه جلسه یکشنبه شب هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شنیده شده که بهایی‌ها با ایجاد کلینیک‌های روانشناسی به ترویج بهائیت می‌پردازند، گفت: بهائیت یک دانشگاه مجازی راه‌اندازی کرده بود و در قالب آن موسسه فعالیت می‌کرد که موسسه مذکور شناسایی شد و با توجه به فعالیت‌های ترویج و تبلیغ بهاییت، دستگیر شدند.مصلحی همچنین در پاسخ به سوالی درباره دستگیری ۲۲ شرکت هرمی در اصفهان ادامه داد: آنها با این اقدام فکر می‌کردند که می‌توانند از اشراف تشکیلات اطلاعاتی خارج شوند، اما ما آنها را رصد کرده و پس از شناسایی دستگیر کردیم و تحویل مراجع قضایی داده شدند.

رسانه‌های داخلی با بی بی سی مرتبط نبودند

وی در پاسخ به این سوال که مطرح‌ترین اشخاصی که مرتبط با شبکه بی بی سی دستگیر شدند چه کسانی بودند؟ گفت: آخرین نتایج همان چیزی است که به تازگی مطرح شد.وی در پاسخ به این سوال که آیا از رسانه‌های داخلی افرادی با آنها فعالیت می‌کردند؟ گفت: نه. این افراد کسانی بودند که به صورت فردی اقدام کرده و پول‌های قابل توجهی به آنها داده می‌شد و می‌توانم بگویم که دقیقا حرکت ضدانقلابی بود.

خبرنگاری در بین دستگیرشدگان نیست

در همین حال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاکنون نشنیده‌ام خبرنگاری در بین دستگیرشدگان مرتبط با بی بی سی باشد. به گزارش ایسنا، سیدمحمد حسینی در حاشیه جلسه یکشنبه شب هیات دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا در میان بازداشت شدگان مرتبط با شبکه بی بی سی خبرنگاران هم حضور دارند؟ خاطرنشان کرد: این افراد مستندساز و در کار فیلم و سینما بودند و اسامی و حیطه کاری آنها مشخص است. وی یادآور شد که تاکنون نشنیده‌ است که خبرنگاری در میان آنها حضور داشته باشد.