رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از آغاز بررسی «عمیق» این کمیسیون از گردش و روند مالی «۷۸ کارخانه و شرکت متعلق به اختلاس‌گران» خبر داد. ارسلان فتحی‌پور در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به پرونده اختلاس ۳ هزار میلیاردی گفت: بررسی‌های اولیه در رابطه با گشایش اعتبار داخلی در رابطه با پرونده اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی انجام شده و ما در این رابطه ورود کرده‌ایم. وی در این باره با بیان اینکه موارد و زوایای دیگر این پرونده نیز در حال بررسی است، افزود: کمیسیون اقتصادی بررسی نوع واگذاری‌ها، دریافت تسهیلات از بانک‌ها و موارد دیگری که به غیر از پرونده ۳ هزار میلیارد تومان بود را نیز آغاز کرده ‌است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نتایج بررسی‌ها را در اختیار عموم مردم قرار خواهیم داد، تاکید کرد: کمیسیون بررسی پرونده روند‌های مالی ۴۰ کارخانه و ۳۸ شرکت متعلق به اختلاس‌گران را آغاز کرده و در این رابطه استعلامات لازم را نیز انجام داده است. فتحی‌پور ادامه داد: کمیسیون اقتصادی بدون سند در رابطه با اختلاس بزرگ سخن نخواهد گفت؛ بنابراین پس از انجام بررسی‌های کامل، مواد کشف شده در مورد هر فردی که در هر مقامی باشد، اعلام خواهد شد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی در رابطه با ۷۸ کارخانه و شرکت متعلق به اختلاس‌گران بررسی‌های عمیقی را آغاز کرده، اما این احتمال هم وجود دارد که مورد خاصی هم در رابطه با این کارخانه‌ها و شرکت‌ها کشف نشود.