محمود احمدی نژاد در ادامه سفر خود به استان اردبیل باز هم بر تحقق وعده‌ای که در ابتدای سال داده بود مبنی بر ایجاد دو و نیم میلیون شغل تاکید و خاطرنشان کرد که همان طور که هسته‌ای شدیم، دو و نیم میلیون شغل را هم ایجاد می‌کنیم. رییس جمهور این سخنان را در جمع مردم مشکین شهر عنوان کرد و با بیان اینکه برخی افراد می‌گویند که دولت نمی‌تواند ۵/۲ میلیون شغل در کشور ایجاد کند در حالی که ۵ سال پیش هم می‌گفتند شما نمی‌توانید هسته‌ای شوید، تاکید کرد: به فضل الهی و در کنار ملت هسته‌ای شدیم پس می‌توانیم دو و نیم میلیون شغل را نیز در کشور ایجاد کنیم.

به گزارش مهر، وی به سیاست‌های دولت برای ایجاد ۲ و نیم میلیون شغل در کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد: با حمایت‌های مردم، نخستین جشن ریشه‌کنی بیکاری در مشکین شهر برگزار شود.

تمام وعده‌ها باید اجرایی شود

رییس‌جمهور همچنین در جلسه استانی هیات دولت در اردبیل بر اجرای کامل تمام مصوبات استانی هیات دولت برای این استان تاکید کرد و گفت: اهتمام ویژه دولت بر این است که تمام مصوبات استانی اجرایی شده و در خدمت مردم قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری،‌ احمدی‌نژاد تصریح کرد: تمام مصوبات و پروژه‌هایی که از سوی دولت به مردم وعده داده شده باید اجرایی شود مگر موارد استثنایی و نادر که واقعا توجیه منطقی نداشته باشد.

احمدی‌نژاد همچنین موضوع انتقال آب از رودخانه ارس به آذربایجان غربی و شرقی را مورد اشاره قرار داد و گفت: انتقال آب از این رودخانه بزرگ و وسیع به این معنا نیست که حق‌آبه در مغان کم می‌شود، ایران هنوز از همه حق‌آبه خود از این رودخانه استفاده نمی‌کند از این‌رو دولت با سرمایه‌گذاری‌های وسیع تصمیم دارد که با انتقال آب به مناطقی که با کمبود آب روبه‌رو هستند این مناطق و دشت‌ها را نیز آباد کند.