رییس‌کل دادگستری سمنان از اجرای احکام پنج نفر از مرتکبان جرائم سنگین مواد مخدر، بامداد دوشنبه در این استان خبر داد.

به گزارش فارس، احمد سیاوش‏پور اظهار کرد: احکام اعدام پنج زندانی به جرم قاچاق مواد مخدر که در دادگاه انقلاب اسلامی سمنان مستقر در شاهرود صادر شده بود، بعد از تایید در دادستانی کل کشور و طی تشریفات قانونی در زندان شاهرود اجرا شد. وی ادامه داد: پرونده‏های قضایی این متهمان در دادگاه انقلاب اسلامی رسیدگی و با سیر مراحل قانونی و انجام تحقیقات قضایی، رای نهایی در خصوص این افراد صادر شد و پس از اعتراض متهمان، پرونده‏ها در دادستانی کل کشور نیز مورد بررسی مجدد و تائید قرار گرفت.

فرار یک محکوم به اعدام از زندان شاهرود

رییس‌ کل دادگستری استان سمنان همچنین از فرار یکی از محکومان به اعدام از زندان شاهرود خبر داد.

احمد سیاوش‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره اظهارکرد: زندانی متواری از محکومان به اعدام قاچاق مواد مخدر بوده است که پس از تایید حکمش، قرار بود صبح روز دوشنبه ۲۱ شهریور اعدام شود. وی با بیان اینکه اقدامات انتظامی و قضایی برای دستگیری این فرد ادامه دارد، گفت: متاسفانه این زندانی با تبانی یکی از ماموران زندان چهارشنبه هفته گذشته اقدام به فرار کرده است.

سیاوش پور در تشریح جزییات متواری شدن این زندانی ادامه داد: درگیری صوری میان زندانیان ایجاد می‌شود و ماموران در حال جدا کردن افراد از یکدیگر بوده‌اند که یکی از ماموران زندان که از قبل با زندانی تبانی کرده بود، این فرد را فراری می‌دهد. وی تاکید کرد: در حال حاضر این مامور در بازداشت است و به اقدامش برای همکاری در فراری دادن محکوم به اعدام، اعتراف کرده است.