آزادی ملک زاده با قید وثیقه

دادستان عمومی و انقلاب تهران از آزادی محمدشریف ملک زاده خبر داد و گفت: ملک زاده هفته گذشته با قرار وثیقه آزاد شده است، اما رسیدگی به پرونده وی همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس عباس‌جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی استان تهران، عصر دیروز در جمع خبرنگاران همچنین افزود: دو جاسوس رژیم صهیونیستی هم در روز شنبه ۱۹شهریور امسال در دادگاه انقلاب محاکمه شدند. دادستان تهران ادامه داد: این افراد که از سال ۸۸ دستگیر شده بودند، پیش از این به اتهام محاربه محکوم شده بودند، اما بر اساس نقصی که دیوان عالی کشور از این پرونده گرفت مجددا پرونده در دادگاه انقلاب رسیدگی شد که مقرر شده در مدت قانونی حکم برای این افراد صادر شود.

وی افزود: این افراد به نفع رژیم غاصب اسرائیل جاسوسی کرده بودند و از مناطق ممنوع و حساس نظامی فیلم و عکس تهیه کرده بودند.

آزادی متهم پرونده فساد ارزی با وثیقه

جعفری دولت آبادی همچنین به موضوع پرونده فساد مالی در بخش ارز اشاره کرد و گفت: پرونده فردی به نام حسن. م . ک در دست بررسی است که البته این فرد با قرار وثیقه آزاد شده است، اما پرونده رسیدگی به جرائم وی در دادسرا مفتوح است.

جعفری دولت‌آبادی در مورد پرونده شکایت از مداحان تهرانی گفت: این پرونده کماکان مفتوح است و شکایات دیگری درباره این افراد که مربوط به اظهارات آنها در ماه مبارک رمضان است به دادستانی رسیده است، اما رسیدگی به این پرونده‌ها در نوبت رسیدگی قرار گرفته است.

دادستان شهر تهران درباره تخلفات مجله شهروند امروز و روزنامه روزگار نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: مجله شهروند امروز توسط هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شد، اما پیش از دادستانی درباره جرائم این مجله اعلام جرم کرده بود.

وی افزود: مجله شهروند امروز اقدام به انتشار مجله خود و پخش آن در کیوسک‌های سطح شهر کرده بود که سرانجام شب گذشته با دستور دادستانی تمام نسخ این مجله از سطح شهر جمع‌آوری شد.وی به موضوع روزنامه روزگار نیز اشاره کرد و گفت: این روزنامه در برخی صفحات خود مطالبی را منتشر کرده بود که خلاف واقع و بر ضد امنیت کشور بود که دستور توقیف آن را صادر کردیم.

جعفری دولت آبادی درباره پرونده دو بیمار رها شده در اطراف تهران نیز گفت: ۱۱ نفر در این پرونده متهم هستند که ۱۰ نفر از آنها به حبس و جزای نقدی محکوم شدند و یک نفر از آنان در دادگاه حضور نیافته است.