اشراف اطلاعاتی بر پرونده اختلاس از اواسط سال 89

وزیر اطلاعات گفت: پول‌ها و مجموعه دارایی‌های فرد اختلاس‌کننده از یک شعبه بانک صادرات، بلوکه شده است.

به گزارش ایرنا، حیدر مصلحی پس از پایان جلسه یکشنبه شب هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ تلاش می‌کنیم تمام وجوه اختلاس شده بدون کم وکاست به بانک مسترد شود. وی با بیان اینکه دستگاه اطلاعاتی کشور از اواسط سال گذشته بر این موضوع اشراف داشت، افزود: دستگاه اطلاعاتی کشور این موضوع را به گونه‌ای دنبال می‌کرد که کوچک‌ترین زیان و خسارتی به بیت‌المال و مردم وارد نشود.مصلحی تصریح کرد: دستگاه اطلاعاتی کشور نسبت به دستگیری و برگرداندن پول‌های جابه‌جا شده اولین اقدام کننده بود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی در این زمینه همکاری بسیار خوبی داشتند، افزود: موضوع اتفاق افتاده، تخلفی بود که در یک بانک صورت گرفت و تخلف بانک متخلف نیز در حال رسیدگی است و ما نیز تا پایان کار به‌طور جدی آن را پیگیری می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این اختلاس ارتباطی با خارج از کشور داشته است؟ گفت: نه چنین چیزی نیست و این مساله ربطی به خارج نداشته است.وزیر اطلاعات تاکید کرد: تخلفی که صورت گرفته در یک بانک است و اختلاس کننده می‌خواست از دیگر بانک‌ها نیزسوء استفاده کند که جلویش گرفته شد.

پژاک، مشکل ملی نیست

وی در بخش دیگری از این مصاحبه درباره گروهک تروریستی پژاک گفت: سپاه با اقداماتی که انجام داده است ضربات مهلکی به گروهک تروریستی پژاک وارد کرده و آنها نیز با توجه به ضربات سنگینی که دریافت کرده‌اند در صدد اقدامات تلافی جویانه و ایذایی هستند.مصلحی تاکید کرد: این مجموعه در بحث اطلاعاتی نیز ضربه‌های سنگین اطلاعاتی را دریافت کرده است و ما به دنبال اضمحلال و نابودی کامل این گروهک هستیم.

وی تصریح کرد: نباید موضوع پژاک را مشکل ملی تلقی کنیم بلکه این یک گروهک تروریستی است که اقدامات ایذایی صورت می‌دهد و به علت اینکه سپاه در مرز در تامین امنیت ماموریت دارد در این زمینه وارد شد و موفقیت‌های بسیار خوبی نیز کسب کرد.

کشته شدن ۳ عضو کومله

وزیر اطلاعات درباره به هلاکت رسیدن یکی از افراد گروهک کومله که سال گذشته در تاسوعای حسینی ۳ نفر از ماموران نیروی انتظامی را به شهادت رسانده بود، گفت: این فرد سه شب پیش با هدف انجام اقداماتی وارد کشور شد و در جریان درگیری با نیروهای ما، وی و شماری از همراهانش به هلاکت رسیده و جمعی نیز دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی راهبرد براندازی نرم در طولانی مدت و روش سخت‌افزار و نرم‌افزار را توام دنبال می‌کند، گفت: ممکن است گروهک‌های مختلف تروریستی و همچنین منافقان و نظام سلطه با توجه به نقاط مشترکی که در ضربه زدن به انقلاب اسلامی دارند اهداف مشترکی را نیز دنبال کنند، اما در نوع ضربه زدن متفاوت عمل کنند.

مصلحی گفت: این‌گونه نیست که گروهک‌های تروریستی و منافقین در هر موقعیتی به شکل یکسان وارد شوند بلکه گاهی اوقات با اقدامات تروریستی و در بعضی مواقع با نزدیکی به مجموعه‌های خودی و در لباس دوست ظاهر می‌شوند تا به اهداف خود برسند.

بازداشت‌های جدید در پرونده اختلاس

یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه دولتی‌ها هم در پرونده اختلاس ۳ هزار میلیاردی دخیل بوده‌اند، از بازداشت متهمان جدیدی در رابطه با این پرونده در آینده نزدیک خبر داد.فاضل موسوی نماینده خدابنده در مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به پرونده اختلاس ۳ هزار میلیاردی از بانک صادرات گفت: کمیسیون اصل ۹۰ بررسی‌ها در زمینه این پرونده را آغاز کرده و موضوع را به جد بررسی می‌کند.وی در این باره افزود: در این پرونده دولتی‌ها هم دخیل بوده‌اند، اما دخالت‌ آنها به این شکل بوده که آنها مورد سوء‌استفاده واقع شده و فریب خورده‌اند.عضو کمیسیون اصل ۹۰ تصریح کرد: همه موضوع این پرونده اختلاس از یک بانک خصوصی آغاز شد و همه مسائل مربوط به این بانک است؛ البته در حال حاضر مجموعه‌ای از متهمان یا استفاده‌کنندگان و سوء‌استفاده‌شدگان پرونده اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی بازداشت و در اختیار دستگاه قضایی هستند.موسوی گفت: اگر چه تاکنون مجموعه‌ای از متهمان در زمینه این پرونده بازداشت شده‌اند، اما به‌زودی تعداد دیگری نیز در ارتباط با این اختلاس بازداشت خواهند شد.