آیت ا... آملی لاریجانی سکوت قوه قضائیه در مقابل برخی ادعاها و اظهارنظرهای «غیرمسوولانه برخی مسوولان» در قبال مبارزه با مفاسد اقتصادی را به جهت حفظ حرمت افراد دانست و توصیه کرد این اتهامات و ادعاها تکرار نشود. به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، رییس قوه قضائیه از «مانع تراشی برخی دستگاه‌های اجرایی در انجام وظیفه قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی» خبر داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی گاهی مانع‌تراشی می‌کنند و گاهی هم صاحبان قدرت مانع‌تراشی می‌کنند، اما با این حال قوه قضائیه ایستادگی می‌کند و کار را جلو می‌برد و این مساله را همه می‌دانند که بسیاری از موارد فساد را قوه قضائیه مستقیم کشف کرده و به دنبال آن رفته است و کجا دستگاه‌های اجرایی برخی از اینها را خبر داده‌اند که ما رسیدگی کنیم.

آیت‌ا... لاریجانی با تاکید بر اینکه «این اظهارنظرهای غیرمسوولانه نباید تکرار شود» افزود: بله، قوه قضائیه با شخص یا اشخاصی همکاری نکرده و ما دلایل کاملا موجه و منطقی برای این کار داریم اما اگر واقعا بناست این حرف‌ها تکرار شود، آن وقت روشن خواهیم کرد پشت سر این مطالب چه کسانی بوده‌اند و چرا قوه قضائیه همکاری نکرده است.

رییس قوه‌قضائیه حفظ حرمت افراد و اشخاص را دلیل سکوت قوه قضائیه در برابر «اظهارنظرهای غیرمسوولانه و غیرمنصفانه برخی مسوولان» دانست و گفت: من برای حفظ حرمت این افراد تابه‌حال سخن نگفته‌ام اما متاسفانه حالا ما شده‌ایم محکوم علیه و مدعی علیه و کسانی مدعی شده‌اند. اما این افراد اگر احساس می‌کنند نیاز است، من بیان می‌کنم که چرا قوه قضائیه همکاری نکرده و لذا اعلام می‌کنم اگر ما حفظ حرمت می‌کنیم دیگران نباید سوء‌استفاده کنند و در مجالس رسمی حرفهایی مطرح کنند که توجیه عقلانی و عادلانه ندارد.