سخنگوی عملیات سپاه: آتش بس فعلا مفهومی ندارد

دنیای اقتصاد- در حالی که منابع عراقی از سفر قریب الوقوع وزیر خارجه ایران به کردستان عراق و متقابلا سفر مسعود بارزانی رییس دولت اقلیم کردستان عراق به تهران به منظور دستیابی به راه‌حلی برای موضوع پژاک خبر داده‌اند، سپاه پاسداران درخواست آتش بس از سوی این گروه تروریستی را رد کرده است. سپاه پس از وقفه‌ای یک ماهه به مناسبت ماه رمضان، از روز جمعه سرکوب گروهک پژاک را از سر گرفته است، اما اعضای این گروه روز یکشنبه اعلام آتش بس کرده‌اند.سرهنگ حمید احمدی، سخنگوی سپاه در عملیات شمال غرب در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به درخواست آتش بس از سوی گروهک تروریستی پژاک گفت: بر اثر آتش سنگین سپاه بر روی این گروهک تروریستی، آنها درخواست آتش بس کرده‌اند، اما تاکنون تصمیمی از سوی ایران در این خصوص گرفته نشده است.سخنگوی سپاه در عملیات شمال غرب کشور افزود: اعلام آتش بس با گروهک تروریستی پژاک مفهومی ندارد و خواسته ما این است که آنها ابتدا مرزهای ما را ترک کنند تا بعدا اگر صحبتی لازم است، صورت بگیرد.وی با اشاره به بیانیه منتشر شده از سوی این گروهک مبنی بر درخواست آتش‌بس اظهار کرد: این بیانیه به هیچ وجه کامل و واضح نیست.

۷۰ کشته و زخمی برای پژاک

احمدی همچنین درباره میزان تلفات گروهک تروریستی پژاک گفت: میزان تلفات پژاک بسیار سنگین بوده، ولی از آنجایی که توپخانه‌های ما عقبه آنها را هدف قرار داده، اجساد آنها در دست ما نیست که دقیقا این میزان را اعلام کنیم منتهی بر اساس گزارشات رسیده، آنها تا ظهر روز گذشته بیش از ۴۰ مجروح و ۳۰ کشته داشته‌اند، اما آنچه مسلم است تلفات گروهک تروریستی قطعا بیشتر از این تعداد است.

سفر صالحی به کردستان عراق

در رویدادی دیگر، عبدالله اکریی، مدیرکل نظارت بر روابط اربیل - تهران کردستان عراق از سفر علی اکبر صالحی، وزیر خارجه کشورمان به اربیل خبر داد. به گزارش ایسنا عبدالله اکریی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: صالحی در جریان سفر هیاتی از کردستان عراق به ریاست نیچروان بارزانی، رییس اقلیم به ایران تمایلش را برای سفر به اقلیم اعلام کرد و برای فراهم کردن مقدمات این سفر هم با وزارت خارجه عراق تماس گرفته است. آن سو تر، ناظم عمر دباغ، نماینده اقلیم کردستان عراق در تهران از سفر مسعود بارزانی رییس کنونی دولت اقلیم کردستان عراق و رهبر کنونی حزب دموکرات کردستان این کشور به ایران در «فرصت مناسب» خبر داد. عمر دباغ روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: قرار بود بارزانی پیش از ماه مبارک رمضان به تهران سفر کند، اما به علت فوت مادر وی این سفر به تاخیر افتاد. وی تصریح کرد: انتظار داریم این سفر در آینده نزدیک و در یک فرصت مناسب انجام شود. سفر مسعود بارزانی رییس کنونی دولت اقلیم کردستان عراق به تهران در حالی در برنامه کاری وی قرار دارد که «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر دولت اقلیم کردستان عراق نیز اخیرا از تهران دیداری داشت. همزمان برخی منابع خبری از احتمال سفر نوری المالکی، نخست وزیر عراق به تهران ظرف همین هفته خبر داده‌اند و به نظر می‌رسد ترافیک دیپلماتیک میان ایران و عراق برای حل و فصل موضوع پژاک روبه افزایش باشد.