هشدار سردار رادان به آب بازها

اولین آب بازی پارک آب و آتش در هفتم مرداد/ عکس: خبرآنلاین

سردار رادان: پشت موضوع آب بازی اهداف دیگری وجود دارد که تعدادی از جوانان وسیله رسیدن به آن شده‌اند دنیای اقتصاد- پلیس تهران روز جمعه گذشته قرار دیگری برای آب بازی در بوستان آب و آتش را بر هم زد. به گفته سردار رادان تعدادی از افرادی که به این منظور به بوستان آب و آتش رفته بودند؛ دستگیر شده‌اند. جانشین فرمانده ناجا تاکید کرد که این افراد قصدشان زشت نشان دادن جامعه است و بدون اینکه بخواهند، وسیله رسیدن به اهدافی هستند که پشت موضوع آب بازی وجود دارد. سردار رادان باز هم خاطرنشان کرد که آب بازی و هنجارشکنی ممنوع است و کسانی که بخواهند با قصد و غرض آب بازی کنند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

قرار جمعه آب بازها در حالی به هم خورد که هفتم مرداد ماه امسال اولین قرار برای آب‌بازی در یکی از پارک‌های تهران گذاشته شد. این دعوت از طریق فیس بوک اطلاع‌رسانی شده بود و محل قرار هم بوستان آب و آتش پایتخت بود. یک روز پس از این ماجرا بود که سایت‌های خبری پوشش تصویری گسترده‌ای از این بازی را در صفحات خود منتشر کردند. با رسانه‌ای شدن این موضوع برخی از خبرگزاری‌ها بلافاصله درباره آن موضع گرفتند و این اقدام را هنجار شکنی دانسته و آن را مخالف ارزش‌های عرفی و شرعی دانستند. پلیس تهران هم از شناسایی آب بازها خبر داد و گفت که برخی از آنها را دستگیر کرده است. حدودا یک هفته از ماجرا گذشت که اخبار بیست و سی شبکه دو سیما در یک گزارش، تعدادی از دختران و پسرانی که در ماجرای آب‌بازی پارک آب و آتش توسط پلیس دستگیر شده بودند را نشان داد در حالی که رویشان به دیوار بود و چهره‌هایشان دیده نمی‌شد.

این افراد در جملات کوتاهی مانند اینکه «در فیس‌بوک با هم قرار گذاشته بودند به این پارک بیایند» یا «شادی کارشان زیاد بود» در این‌باره حرف زدند. همچنین سردار روزبهانی‌، فرمانده پلیس امنیت اخلاقی نیز در گفت‌‌وگو با خبرنگار صداوسیما‌، این افراد را هنجار‌شکن دانست و گفت که با هماهنگی به عمل آمده با قوه قضائیه‌، با این افراد برخورد شدیدی خواهد شد.

چند روز پس از وقوع این حوادث در تهران، خبری هم از آب بازی در بندرعباس منتشر شد. قراری که باز هم چندین نفر بازداشتی داشت. جانشین فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان عباس خدادادزاده در این باره گفته بود که تعدادی از پسران و دختران از قبل از طریق پیامک، تلفنی و فیس‌بوک به هم اطلاع‌رسانی کرده بودند و به صورت مختلط در ساحل پارک غدیر اقدام به برگزاری مراسم آب بازی کردند. این مقام انتظامی از دستگیر کردن شرکت‌کنندگان این بازی خبر داده بود.

سرهنگ خدادادزاده درباره اشکالات این تجمع گفته بود: یکی اینکه این مراسم به صورت مختلط برگزار شده بود و دیگری برخی از این افراد بطری‌های آب معدنی در دست داشته‌اند که یکی از مصادیق روزه‌خواری محسوب می‌شود.

«گندکشان» در آب وآتش دستگیر شدند

ماه رمضان که پایان گرفت، ظاهرا اولین جمعه پس از ماه رمضان قرار دیگری برای آب بازی در آب و آتش گذاشته شده بود. قراری که با حضور پلیس شکل نگرفت و به گفته رادان افرادی که برای آب بازی آمده بودند و نام گروه خود را «گندکشان» گذاشته شده بودند، دستگیر شدند. رادان در توضیح جزئیات

آب‌بازی اخیر به خبرگزاری مهر گفت که پشت موضوع آب‌بازی اهداف دیگری وجود دارد که تعدادی از جوانان وسیله رسیدن به آن شده‌اند. آنها باید بدانند که این دعوت‌ها سبب خیر نیست و دعوت به شر است.

سردار احمدرضا رادان در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: آنچه برای پلیس ملاک است عمل در چارچوب قانون و احترام به ارزش‌ها و هنجارها است. یک بار در گذشته اعلام کردیم که آب بازی و هنجارشکنی ممنوع است و هرکجا که خارج از این قاعده عمل شود پلیس تحمل آن را ندارد.وی ادامه داد: یکبار به افرادی که شاید ناآگاهانه در پی یک دعوت گروهی آمده بودند تذکر دادیم. این افراد اعمالی را مرتکب شدند که از نظر اخلاقی بسیار زشت و نامطلوب بود. همه جوانان باید بدانند که این دعوت‌ها سبب خیر نیست و دعوت به شر است.جانشین فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: پشت موضوع آب بازی اهداف دیگری وجود دارد که تعدادی از جوانان وسیله رسیدن به آن شده اند و در واقع طعمه این افراد برای رسیدن به اهداف شوم دشمنان هستند. به فریب خوردگان توصیه می‌کنیم که مراقب فریب آدم‌هایی که در بیرون نشسته و این برنامه‌ها را طراحی می‌کنند، باشند.

معرفی افراد مغرض به مراجع قضایی

سردار رادان از دستگیری تعدادی هنجارشکن در روز جمعه گذشته خبر داد و افزود: روز جمعه تعداد اندکی از این هنجارشکنان که قصد آب بازی داشتند از سوی پلیس دستگیر شدند. البته اقبال به سوی این گروه بسیار کم شده و افرادی که با آنها همکاری می‌کنند یا واقعا نادانند یا به قانون بی‌توجه هستند. وی تاکید کرد: پلیس در هر صورت با این افراد برخورد می‌کند. همچنین افرادی که با قصد و غرض اقدام به آب بازی می‌کنند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.جانشین فرمانده نیروی انتظامی هدف این گروه را زشت نشان دادن چهره جامعه دانست و اظهار کرد: این افراد به دنبال زشت نشان دادن جامعه هستند و همانند اسم گروه شان «گندکشان» که به درستی برای خود انتخاب کرده اند مشخص است می‌خواهند عده‌ای از جوانان ایران را با چهره بد معرفی کنند. البته پلیس با اقدامات اطلاعاتی و انتظامی اجازه چنین سوء استفاده‌ای را نمی دهد و با گردانندگان و افراد اصلی این گروه برخورد می‌کند.