رییس‌جمهور در مراسم تودیع و معارفه اولین وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: امروز که دیگر وزارت ورزش و جوانان قانونا تشکیل شده، همه باید دست به دست هم دهیم تا مبادا در حرکت ورزش کشور خللی ایجاد شود. به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در مراسم معارفه وزیر ورزش و جوانان (عباسی) و تودیع دو تن از معاونان خود به عنوان روسای سازمان‌های تربیت بدنی و امور جوانان (علی سعیدلو و مهرداد بذرپاش) گفت: ایجاد وزارت ورزش به جای سازمان تربیت بدنی در اوج حرکت صعودی ورزش و کسب قهرمانی‌های پیاپی در میادین بین‌المللی از سوی نمایندگان محترم مجلس صورت گرفت و امروز که دیگر وزارت ورزش و جوانان قانونا تشکیل شده و مشغول فعالیت است همه باید دست به دست هم دهیم تا مبادا در حرکت صعودی ورزش کشور خللی پیش آید.

وی با انتقاد از کسانی که به دیگرانی غیر از خود و از جمله جوانان اعتماد ندارند و خود را بهترین و عاقل‌ترین افراد جامعه می‌دانند، اظهار کرد: جوامع بشری همواره از ناحیه کسانی که فقط خودشان را قبول دارند، ضربه خورده است.

رییس‌جمهور تصریح کرد: عده‌ای اساسا متولی آن هستند تا مانع شکوفا شدن استعدادهای جوانان شوند و اگر مانع نشوند، جوانان این مرز و بوم که به باور شخصی بنده بهترین جوانان روی زمین هستند، همواره و در هر میدانی که وارد شوند پیروز، موفق و سربلند خواهند بود.