پورمحمدی: در دوره استانداری جدید هم پرونده داریم

رییس سازمان بازرسی کل کشور با تایید وجود پرونده اختلاس میلیاردی در استانداری تهران گفت: بله این پرونده درست است. پرونده‌های دیگری نیز هست که یکی از این پرونده‌ها در یکی از خبرنامه‌ها منتشر شده است. ما به مسوولان، نمایندگان و استانداری‌ها گزارش‌هایی منتقل می‌کنیم که یکی از مسوولان آن را به رسانه‌ها منعکس کرده است. به گزارش خبرآنلاین، مصطفی پورمحمدی در پاسخ به اینکه آیا این اختلاس در دوره استاندار جدید است یا قدیم؟ گفت: ما هم در زمان استانداری جدید پرونده داریم و هم در زمان استانداری قبلی. وی درباره اینکه آیا پرونده زمان استانداری قبلی هم میلیاردی بوده؟ گفت: هم پرونده میلیاردی داریم و هم پرونده خرد. در برخی استان‌های دیگر هم پرونده داشتیم که در حال رسیدگی است.

پیش‌تر استانداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای رسمی، وقوع اختلاس در دوره مسوولان فعلی را رد و اعلام کرد بود: مواردی از تخلف که در زمان گذشته واقع و فاقد هر گونه ارتباط و انتساب به مسوولان فعلی استانداری بوده توسط دستگاه‌های مسوول مورد رسیدگی قرار گرفته و جهت افراد ذی‌ربط تعیین تکلیف شده است و ایجاد این شائبه که تخلفات مذکور در زمان خدمتگزاران فعلی انجام گرفته امری مذموم و خلاف اصول اخلاقی و حرفه‌ای مطبوعاتی به شمار می‌رود.

نظام بانکی، آفت اقتصاد کشور

همچنین به گزارش فارس، پورمحمدی گفت: یکی از مسائل و معضلات ما در کشور نظام بانکی کشور است. این مساله یکی از آفت‌های اقتصادی کشور است. وی با بیان اینکه انتقاد ما به بانک‌ها در بزنگاه چرخه اقتصاد کشور است، گفت: اگر تمام پرونده‌های فساد اداری جمع شود به اندازه پرونده یک بانک کوچک نمی‌شود. به خاطر اینکه نوعی فرهنگ قانون‌گریزی و بی‌انضباطی در بانک‌ها حاکم شده که منجر به این مشکلات می‌شود.