تست‌ توربین نیروگاه بوشهر انجام شد

فریدون عباسی، رییس سازمان انرژی اتمی دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت نیروگاه بوشهر گفت: روز سه‌شنبه تست‌های توربین انجام شد و موفقیت‌آمیز بود و این امر روند منطقی خود را طی می‌کند. به گزارش ایسنا، عباسی با بیان اینکه تست توربین قرار بود در ۳ هزار دور انجام شود، ‌گفت: روز سه‌شنبه این اتفاق افتاد و رآکتور به قدرت ۴۰۰ مگاوات رسیده و بخار تولید شده است.

وی با بیان اینکه کار به جلو می‌رود و ما به وعده‌ای که داده بودیم عمل می‌کنیم، گفت: ممکن است مراسمی که در این ارتباط قرار بود انجام شود با حضور مقامات روسی تنظیم شود و چند روزی این مراسم به تاخیر بیفتد.

عباسی همچنین در پاسخ به این که مراحل انتقال سانتریفیوژها از نطنز به سایت فردو به کجا رسیده است؟ گفت: در حال انجام است و کارهای فنی در این ارتباط در حال انجام گرفتن است. باید در آنجا اقدامات زیربنایی کامل شود. ماشین‌ها به مرور زمان و مطابق برنامه باید آنجا نصب و راه‌اندازی شود، این کار شروع شده، ماشین‌ها تا حدودی منتقل شدند ولی کامل نیست و ما سعی می‌کنیم استانداردهای لازم را حفظ کنیم و هماهنگ با آژانس جلو برویم.

عباسی درباره میزان اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد نیز گفت: ما همان مقدار را در نطنز تولید می‌کنیم، تولید افزایش پیدا نکرده و همان مقدار است که قبلا بوده و قرار است در سایت جدید ما ملاحظات امنیتی را افزایش دهیم و انشاءالله در آینده بر حسب نیاز آن را افزایش می‌دهیم.