حمایت باهنر از اقدام قضایی علیه روزنامه ایران

نایب رییس مجلس گفت: دولت در تخصیص و اجرای بودجه دقیق باشد و دور زدن نداشته باشیم.

به گزارش دنیای اقتصاد محمدرضا باهنر روز گذشته در پاسخ به تذکر یک نماینده درباره جابه‌جایی ارقام بودجه فرهنگی گفت: معاون نظارت و راهبردی ریاست‌جمهوری دقت کند که بودجه نعل به نعل و دقیق براساس مصوبات مجلس تخصیص یابد ولا غیر و در این زمینه دور زدن نداشته باشیم. وی افزود: از رییس کمیسیون تلفیق می‌خواهم در مورد جابه‌جایی غیرقانونی ارقام بودجه به سرعت رسیدگی انجام دهد. دیوان محاسبات نیز دقت لازم را انجام داده و اگر تخلفی در حال اتفاق افتادن است آن را گزارش کرده و به سرعت جلوی آن را بگیرد.

نایب رییس مجلس افزود: معاون نظارت و راهبردی ریاست‌جمهوری نیز در این زمینه دقت کند.

باهنر همچنین درباره ویژه نامه روزنامه ایران، گفت: لازم نیست در این باره منتظر کمیسیون اصل ۹۰ باشیم، اگر قانون درست اجرا نشود، راه‌های دیگری نیز وجود دارد که مجریان را وادار به اجرای قانون کنیم.

وی اظهار کرد: دادستان تهران اعلام جرم کرده و پیگیری می‌کند، نمایندگان نیز حتما پشتیبان هستند که اگر هتک حرمتی شده باشد، که قاعدتا شده است، به سرعت رسیدگی شود و جلوی برخی هنجارشکنی‌ها و ساختارشکنی‌ها گرفته شود.

لاله افتخاری، نماینده تهران طی تذکری با انتقاد از جابه جایی بودجه فرهنگی گفته بود: ما در مجلس در بحث بودجه‌های قرآنی، ایثار و شهادت و بودجه‌های عفاف و حجاب داشتیم، ولی الان نمی‌دانیم رای ما در این مصوبه‌ها کاملا حفظ شده یا نه. این در حالی است که بودجه‌های عفاف و حجاب و ایثار و شهادت حذف شده و به جای آن بودجه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی ایرانیان خارج از کشور لحاظ شده است.

وی همچنین با اشاره به ویژه‌نامه روزنامه ایران با نام خاتون که به گفته وی در آن به چادر اهانت شده بود، اظهارکرده بود در حال حاضر شاهد جریان رضاخانی در کشور هستیم، به گونه‌ای که به ما اهانتی از باب اهانت رضاخانی شده است؛ لذا انتظار داشتیم از جایگاه مجلس نسبت به این موضوع موضع‌گیری جدی‌ای صورت می‌گرفت.