معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: معاون امور بین‌الملل رییس جمهور به مباحث دیپلماسی و سیاسی نخواهد پرداخت و بیشتر پیگیر موافقت نامه‌های اقتصادی کشورمان با دیگر کشورها خواهد بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدرضا میرتاج‌الدینی افزود: ‌‌انتصاب سعیدلو به عنوان معاون امور بین‌الملل رییس جمهور به هیچ وجه موازی کاری با وزارت امور خارجه نیست. وی با اشاره به اینکه رییس جمهور بر اساس قانون اساسی می‌تواند در هر موضوعی برای خود معاونانی داشته باشد، گفت:‌ دولت در ارتباطات اقتصادی با کشورها نیازمند پیگیری و نظارت دقیق است تا این موضوع با دقت کامل صورت گیرد و معاون امور بین‌الملل رییس جمهور می‌تواند این موارد را پیگیری کند.

میرتاج‌الدینی افزود:‌ البته تا پیش از تشکیل این معاونت در هر وزارتخانه‌ای قائم مقام امور بین‌الملل ایجاد شده بود؛ اما چون این معاونت‌ها خیلی جواب نداد رییس جمهور تصمیم گرفت فردی را به عنوان معاون امور بین‌الملل خود برای پیگیری این موارد منصوب کند.

وی گفت :‌ اگر چه قرار است سعیدلو در این معاونت، ‌تفاهم‌نامه‌ها و ارتباطات اقتصادی ایران با دیگر کشورها را پیگیر باشد و در مباحث دیپلماسی ورود نکند؛ اما در زمینه‌های اقتصادی هم با وزارت امورخارجه هماهنگ خواهد بود.