محمود احمدی‌نژاد بار دیگر از برنامه‌های کنترل جمعیت در کشور انتقاد کرد و آن را مربوط به سیاست‌های استعماری دانست و تاکید کرد: «ما منابع کافی برای جمعیت بیشتر داریم.» محمود احمدی‌نژاد برای نخستین بار در سال ۸۵ بود که از سیاست‌های جمعیتی انتقاد کرده و گفته بود که کشور ظرفیت رسیدن به ۱۲۰ میلیون جمعیت را دارد. رییس جمهور اما سخنان تازه خود را در مراسم تودیع و معارفه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز تودیع وزیران تعاون و رفاه بیان کرد. او در این مراسم همچنین به موضوعات دیگر از جمله نرخ بیکاری و کوچک سازی دولت اشاره کرد و گفت که کشور را با ۱۰ وزارتخانه هم می‌توان اداره کرد. احمدی‌نژاد علاوه بر این گفت که باید تلاش کرد تا نرخ بیکاری به صفر برسد و امسال امکان ایجاد ۵/۲ میلیون شغل وجود دارد. در این مراسم شیخ‌الاسلامی به عنوان وزیر وزارتخانه‌های ادغامی، محصولی به عنوان وزیر سابق رفاه و عباسی به عنوان وزیر سابق تعاون حضور داشتند که هر یک به دستاوردهای دوران وزارت خود پرداختند. در این میان محصولی در سخنانی تاکید کرد که «دولت در صورت غفلت هرچند اندک از تبعیت از ولی امر، گرفتار حوادث تلخی مثل دوران سازندگی و اصلاحات می‌شود.»

دستورات استعماری برای کنترل جمعیت

احمدی‌نژاد اما در این جلسه با انتقاد از برنامه کنترل جمعیت در مقطعی گفت: در دوره‌ای افرادی که نه خود و نه ملت را باور داشتند دستورات استعماری را در جهت کنترل جمعیت به مردم تحمیل کردند. این در حالی است که ما منابع کافی برای جمعیت بیشتر داریم. اصلا کره زمین هنوز ذخایر خود را رو نکرده است این گرسنگی‌ها و بی‌عدالتی‌ها که در جهان می‌بینیم به خاطر بی‌کفایتی مدیریت جهان است. به گزارش مهر، وی همچنین با اشاره به ثبت رکورد ایجاد یک میلیون و ششصد هزار شغل در سال ۸۹ گفت: باید نرخ بیکاری به صفر نزدیک شود و در کشور این ظرفیت وجود دارد که ظرف یک سال، ۵/۲ میلیون شغل ایجاد کنیم، البته باعث تاسف است که عده ای در دوره‌ای نه خودشان را باور داشتند و نه ملت ایران را و مدام می گفتند که نمی شود و نمی توانیم اما اگر همه دست در دست هم دهیم می توانیم رکورد ایجاد اشتغال را شکسته و معضل اشتغال را یکبار برای همیشه برطرف کنیم. به گزارش ایسنا، رییس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه باید کارهای بزرگ در کشور انجام شود، گفت: باید تلاش کنیم تا رقم بیکاری در کشور به صفر برسد.

اینکه ۲۴ ساعته کار کنیم، درست نیست

وی تصریح کرد: باید کشور را بسازیم و آباد کنیم و آبادانی هم با کار اتفاق می‌افتد، البته این حرف که باید ۲۴ ساعته کار کرد هم درست نیست، چرا که انسان‌ها به عبادت، تفریح و رسیدگی به خانواده خود نیز احتیاج دارند تا بتوانند در محیط کار کارآیی مطلوبی داشته باشند. احمدی‌نژاد با بیان اینکه هر فعل، عمل یا کلامی که ملت را از کار هم افزا و سازنده، ذره‌ای منحرف کند خیانت به ملت است، خطاب به کارکنان سه وزارتخانه ادغام شده اظهار کرد: انتظار این است که کارکنان هر سه وزارتخانه خود را اعضای یک مجموعه بدانند و منتظر این نباشند که چه کسی رییس، معاون یا مدیر کل می‌شود و دست در دست هم وزارتخانه‌ای عالم، چابک، کارآ و پیگیر تشکیل دهند که کارهای خوب و ماندگار انجام دهد.

اداره کشور با ۱۰ وزارتخانه

همچنین محمود احمدی‌نژاد با بیان اینکه گام‌های بزرگی برای کوچک کردن دولت برداشته شده است، گفت: در وزارتخانه‌های ادغام شده جدید باید به گونه‌ای کار شود که این وزارتخانه‌ها از نظر کارآمدی به یک الگویی موفق برای کوچک سازی دولت تبدیل شوند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اقدامات دولت برای کوچک‌سازی ساختارهای اداری گفت: به واسطه اقدامات دولت و به رغم ایجاد یک وزارتخانه جدید، دولت توانسته است حجم سیستم اداری را کاهش داده و تعداد کارکنان دولت را ۲۴ درصد کم کند. وی افزود: عده زیادی از کارکنان بازنشسته شده‌اند و جایگزینی برای آنها صورت نگرفته است؛ با ۱۰ وزارتخانه هم می‌توان کشور را اداره کرد.

رییس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه ملت ایران ظرفیت کارهای بزرگ را دارند، اظهار کرد: در موضوع هدفمندسازی یارانه‌ها ۷۳ میلیون پرونده در یک شبکه اطلاعاتی پیوسته ایجاد شد که این خود یک آرزوی ۲۰ ساله بود که خیلی‌ها شعار اجرای آن را می دادند اما موفق به اجرا نشدند، لذا این نشان می‌دهد که می‌شود در کشور کارهای بزرگ انجام داد و در بخش‌های اقتصاد، درمان و سایر حوزه‌ها انقلابی ایجاد کرد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: وزارتخانه جدید در بخش تامین اجتماعی باید با همکاری وزارت بهداشت با یکپارچه کردن بیمه‌ها و تامین اجتماعی خانواده‌ها، پوشش بیمه ای و هزینه‌های درمانی مردم را به صد درصد برسانند و طرح پزشک خانواده را که به خوبی در روستاها اجرا شد به شهرها نیز گسترش دهند.

محصولی: اگر از رهبری تبعیت نکنیم...

وزیر سابق رفاه هم در این مراسم تأکید کرد که دولت در صورت غفلت هرچند اندک از تبعیت از ولی امر، گرفتار حوادث تلخی مثل دوران سازندگی و اصلاحات می‌شود.

به گزارش فارس، صادق محصولی اظهارکرد: از نگاه مکتب ما تمامی اعمال خارج از حیطه ولایت‌مداری خبط و نابود است؛ توفیقات بزرگ و درخشش‌های ستودنی در ذیل اصل مترقی اسلام یعنی ولایت فقیه ظهور پیدا می‌کند و باز شدن فضای خدمت‌گذاری حاصل مدیریت ۱۶ ساله مقام معظم رهبری بوده است.

وزیر سابق رفاه و تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه ولایت فقیه استمرار ولایت الهی، نبوی و ائمه‌معصومان است، افزود: اگر فقط یکی از هزاران توطئه دوران اصلاحات و سازندگی توسط مقام معظم رهبری درست مدیریت نمی‌شد، هرگز فضای خدمت‌رسانی چشمگیر در دولت نهم و دهم فراهم نمی‌شد.

وی تاکید کرد: تجربه ۳۳ ساله جمهوری اسلامی ایران نشان داده که هر وقت ملت و دولت در تبعیت از ولی امر تلاش کرده‌اند موفق بوده‌اند و در صورت غفلت هر چند اندک ملت و دولت گرفتار حوادث تلخی مثل دوران سازندگی و اصلاحات شده است.

امنیت در فضای کارگری

همچنین عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم معارفه‌ خود با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه‌ وی تحقق‌بخشیدن به موضوع ادغام با دقت و صحت کامل است، گفت: امیدواریم بتوانیم در این مرحله ادغام وزارتخانه‌ها را به خوبی اجرا و فرآیند آن را طی کنیم. به گزارش ایسنا، وی آرامش و امنیت در فضای کارگری و کارفرمایی در تولید محصول را یک اقدام مهم در وزارت کار و امور اجتماعی دانست و گفت: در شرایطی که تحریم بوده و با افزایش چشمگیر تلاش کارگران مواجه شده‌ایم و همچنین قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها نیز اجرا شد، شاهد کمترین تنش در جامعه‌ کارگری بوده‌ایم. محمد عباسی وزیر سابق تعاون نیز در این مراسم ضمن دفاع از کارنامه خود تصریح کرد: شمار تعاونی‌ها از ۸۵ هزار تعاونی در دولت نهم به ۱۶۵ هزار تعاونی در دولت دهم ارتقا یافته است.

راه‌اندازی کامل نیروگاه بوشهر تا پایان سال

محمود احمدی‌نژاد شنبه شب در مصاحبه زنده با شبکه تلویزیونی «راشا تودی» روسیه، در پاسخ به سوالی درباره روابط ایران و روسیه تصریح کرد: باید دو کشور با هم روابط دوستانه و عمیقی داشته باشند ضمن اینکه از نقاط مشترک فراوانی برخوردار هستیم که فعال کردن آن به نفع همه است. به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: ایران و روسیه با توجه به تحولات اقتصادی و سیاسی در جهان، راه‌حل‌های مشترکی برای حل مشکلات موجود دارند. با توجه به مذاکرات مثبتی هم که با جناب آقای پوتین و مدودف انجام شده، امیدواریم سطح روابط دو کشور به سرعت در همه زمینه‌ها افزایش یابد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره نیروگاه بوشهر و علت تاخیر در راه‌اندازی آن اظهار کرد: در خصوص راه‌اندازی این نیروگاه با آقای مدودف مذاکره کردیم و صراحتا اعلام کرد هیچ‌ مانعی در این راستا وجود ندارد و نیروگاه بوشهر در زمانبندی مشخص راه‌اندازی خواهد شد؛ البته طبیعی است که باید همه نکات لازم برای افزایش ایمنی بکار گرفته شود. رییس‌جمهور ادامه داد: نیروگاه بوشهر امروز در مرحله راه‌اندازی قرار دارد و طرف روسی اعلام کرده تا پایان امسال در چند مرحله به طور کامل راه‌اندازی خواهد شد.

دلیلی برای حمله رژیم صهیونیستی به ایران وجود ندارد

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ایران نیز گفت: آنها آرزوی انجام چنین عملی را در ذهن خود دارند، اما در مقابل، به قدرت ایران نیز واقف هستند و می‌دانند که پاسخ ملت ایران به آنها پشیمان‌کننده خواهد بود. وی تاکید کرد: بی‌تردید ملت ایران در حد توان از خود دفاع خواهد کرد اما امیدواریم چنین روزی پیش نیاید و البته دلیلی هم برای آن وجود ندارد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه رژیم صهیونیستی برای تهدید، تهاجم و تامین منافع غرب تاسیس شده است، گفت: موجودیت این رژیم به ترور، اشغال، تجاوز و کشتار بستگی دارد همانطور که در طول ۶۰ سال گذشته همین روش را در پیش گرفته است؛ اما بالاخره آنها به قدرت تاریخی ملت ایران نیز آگاهی دارند.

به رییس جمهور آینده کمک می‌کنم

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی در مورد انتخابات آینده ریاست جمهوری در ایران گفت: این حق ملت است که به هر کسی که صلاح می‌داند، رای بدهد و هر کسی را مردم انتخاب کنند، بنده نیز به وی کمک خواهم کرد. ضمن اینکه بنده معلم دانشگاه هستم و این شغل را حفظ کرده‌ام و هر جا باشم در خدمت ملت ایران و انسانیت خواهم بود.