افتتاح رسمی نیروگاه بوشهر اواخر آبان یا آذر

رییس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که مرحله اول نیروگاه اتمی بوشهر با توان ۴۰ درصد تا پایان ماه مبارک رمضان راه‌اندازی می‌شود. وی همچنین پیش‌بینی کرد که این نیروگاه به طور رسمی در روزهای پایانی آبان ماه یا در آذر ماه به بهره برداری برسد. به گزارش ایرنا، فریدون عباسی رییس سازمان انرژی اتمی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی عرب زبان العالم (وابسته به سازمان صدا و سیما) درباره زمان راه‌اندازی نیروگاه اتمی بوشهر گفت: ما طبق برنامه‌ای که پیش‌بینی کرده بودیم می‌بایست اواخر ماه مبارک رمضان یک مرحله پیش راه‌اندازی را انجام می‌دادیم که هم‌اکنون آمادگی لازم صورت گرفته و اگر کارها طبق روال پیش برود این مهم انجام خواهد شد و نیروگاه با توان ۴۰ درصد در مرحله اول به مدار خواهد پیوست.

وی افزود: رسانه‌ها معمولا دنبال تاریخ دقیق برای راه‌اندازی نیروگاه هستند و من اعلام می‌کنم ما مطابق یک شرح فعالیت و برنامه زمانبندی پیش می‌رویم.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین اظهار کرد: بعد از این مرحله باید قدرت رآکتور را به ۱۰۰ درصد برسانیم و در آن موقع می‌گوییم که نیروگاه افتتاح رسمی شده است و پیش‌بینی ما برای اواخر آبان یا آذر ماه برای این مرحله خواهد بود.