سخنگوی کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی مجلس با انتقاد از شیوه کنونی صرف بودجه کشور گفت: ثروت ملی ما صرف افزایش سطح توقعات جامعه و سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌هایی می‌شود که هیچ توجیه اقتصادی ندارد.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: با وجود درآمدهای ۲۵۰ میلیارد دلاری کشور از فروش نفت، سیستم اقتصادی کشور در تولید و اشتغال ناکارآمد است. نماینده شیراز در مجلس هدر دادن بیت‌المال را تنها به مفهوم خرج منابع درآمدی بیت‌المال برای خرید کالاهای لوکس ندانست و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری درآمدهای نفتی و بیت‌المال در پروژه‌هایی که توجیه اقتصادی ندارد تنها با اعمال فشارهای سیاسی، قومی، قبیله‌ای و جناحی، مصداق بارز بی‌مبالاتی در حفظ بیت‌المال است.

قادری با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه‌های اقتصادی امروز جنبه عوام‌فریبی دارد، بیان کرد: در شرایط فعلی کشور که نیازمند سرمایه‌گذاری ریال به ریال بیت‌المال در راستای ایجاد استقلال در تولید کالاهای اساسی، ایجاد درآمد بیشتر و دستیابی به شرایط اقتصادی مطلوب هستیم بیت‌المال در پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری می‌شود که صرفا برای فلان مسوول یا نماینده کف وهورا بکشند، این امر مصداق بارز بی‌مبالاتی اقتصادی و هدر دادن بیت‌المال است.