نشریه آلمانی اشپیگل به نقل از منابع اطلاعات جاسوسی رژیم صهیونیستی گزارش داد که ترور نخبه ایرانی که شنبه هفته گذشته انجام شد اولین عملیات مهم رییس موساد بود.

به گزارش ایسنا، وب سایت اشپیگل روز دوشنبه گزارش داد که ترور داریوش رضایی‌نژاد، نخبه علمی ایرانی در هفته گذشته اولین عملیات مهم تمیر پاردو، رییس موساد بود. به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، این مقاله که به نقل از منابع اطلاعات جاسوسی رژیم صهیونیستی است، به بررسی ترورهای دانشمندان ایرانی در ۱۸ ماه گذشته می‌پردازد و به موساد به عنوان سازمانی که در راس تلاش‌های رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای ایران قرار دارد، اشاره می‌کند.

بر اساس این گزارش‌ها رضایی‌نژاد شنبه هفته گذشته هنگام بردن دخترش به مهدکودک مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. یک منبع اطلاعات جاسوسی رژیم صهیونیستی که نامی از وی برده نشد، در گفت‌وگو با اشپیگل در بیروت گفت: این اولین عملیات علنی رییس جدید موساد بود. در ماه ژانویه سال ۲۰۱۰ (دی‌ماه ۱۳۸۸) نیز مسعود علی محمدی یک دانشمند ایرانی دیگر در تهران ترور شد. در نوامبر همان سال(آذر ۱۳۸۹) مجید شهریاری استاد فیزیک نیز به قتل رسید.

به گفته منبع اشپیگل بسیاری از مقامات نیروی هوایی رژیم صهیونیستی خواستار حمله هوایی به سایت‌های هسته‌ای ایران هستند، نقشه‌ای که موساد با آن مخالف است. این منبع رژیم صهیونیستی گفت: بحث اعتبار سازمان‌ها نیز در میان است. تا زمانی که موساد در راس تلاش‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران باشد بودجه بیشتری را به دست خواهد آورد. ایران نامه‌ای به شورای حقوق بشر سازمان ملل فرستاده است و خواستار تحقیقات درباره ترور داریوش رضایی‌نژاد شده است.