پزشکیان در جلسه عصر روز یکشنبه هیات وزیران نیز با اشاره به تجاوز اسرائیل به حریم هوایی کشورمان گفت: «ما طالب جنگ نیستیم، اما از حقوق ملت و کشورمان دفاع خواهیم کرد؛ ما پاسخ‌ مناسبی به تجاوز‌ رژیم صهیونیستی خواهیم داد.»همچنین محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور با حضور در دفتر حزب‌الله و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در تهران، با تاکید بر اینکه متجاوز باید منتظر پاسخ باشد، تصریح کرد: متناسب با شیطنت متجاوز در زمان و شرایط مقتضی پاسخ خواهیم داد. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس هم در نطق پیش از دستور دیروز خود تصریح کرد: به آمریکا که پشتیبان اصلی تمام جنایات جنگی رژیم صهیونیستی است، هشدار می‌دهیم برای جلوگیری از گسترش ناامنی در منطقه، رژیم نامشروع صهیونی را مهار کند.

به گزارش خبرگزاری صدا‌و‌سیما وی افزود: اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران از روی انفعال بود که به شکستی دیگر برای این رژیم تبدیل شد. با این حال جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع و ماده ۵۱ منشور ملل متحد خود را محق به دفاع از خود می‌داند و پاسخ به این تجاوزگری، قطعی و با رعایت اقتضائات خواهد بود.عباس عراقچی، وزیر خارجه هم در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار تصاویر شهدای ارتش در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به مراکز نظامی ایران ضمن محکومیت حمله جنایتکارانه به مراکز نظامی ایران به عنوان نقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل نوشت: ما کاملا حق خود را برای پاسخ مقتضی به این تجاوز که نمی‌توان آن را از نسل‌کشی اسرائیل در غزه و خونریزی در لبنان جدا کرد، محفوظ می‌داریم.

عراقچی همچنین در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیر‌کل سازمان ملل متحد خواستار برگزاری نشست فوری برای رسیدگی به اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی شد‌. به گزارش خبرگزاری صدا‌و‌سیما، نامه وزیر امور خارجه، توسط نمایندگی دائم کشورمان در سازمان ملل متحد به پاسکال کریستین، رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد و آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد پیرامون شرارت رژیم صهیونیستی ابلاغ شد. به گزارش «ایسنا»، وی همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با صداوسیما، ضمن قابل توجه توصیف کردن واکنش کشورهای مختلف به تجاوز اسرائیل به ایران گفت: در عملیات اسرائیل علیه ایران، مشارکت آمریکایی‌ها کاملا برای ما روشن است و حداقل آن این است یک کریدور فضایی در اختیار نیروی هوایی این رژیم قرار داد. عراقچی درهمین راستا روز گذشته در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور یافت‌.

به گفته ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون، وزیر خارجه در این جلسه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به دنبال توسعه جنگ است و ما به هر حمله‌ای متناسب با آن پاسخ می‌دهیم، خواهان جنگ نیستیم، اما از جنگ فرار نمی‌کنیم و برای هر جنگی آماده هستیم. عراقچی همچنین گفت که حق ما برای پاسخ به رژیم صهیونیستی محفوظ است و در زمان مقتضی پاسخ خواهیم داد. عراقچی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت نیز گفت: «ما از عصر قبل از حمله نشانه‌هایی را مبنی بر احتمال حمله دریافت کرده بودیم که باعث شد از موضوع مطمئن شویم و نشانه‌ها و اخبار را به‌طور مرتب با دوستان خود در بخش نظامی تبادل می‌کردیم. پیام‌هایی هم با طرف‌های مختلف رد و بدل شد و تا زمان حمله نیز اقداماتی که باید انجام می‌دادیم را پیگیری کردیم و به وظیفه خود در این باره پرداختیم.»

محمدجواد ظریف، معاون راهبردی رئیس‌جمهور نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با تسلیت شهادت دلاورمردان پدافند ارتش تاکید کرد که جهان باید با کنار گذاشتن پارادایم خطرناک گذشته و با محکوم کردن تجاوز اخیر اسرائیل و همراهی با ایران برای پایان دادن به آپارتاید، نسل‌کشی و جنایت در فلسطین، غزه و لبنان، این خودباوری دلیرانه و عزم صلح‌خواهانه ایران را به رسمیت بشناسد. نمایندگان مجلس هم دیروز در تذکرهایی به رژیم صهیونیستی هشدار داده و خواستار پاسخ شدید علیه این رژیم شدند.