نماینده ایلام با انتقاد از سیاست‌های دولت گفت: جناب آقای احمدی‌نژاد پس از گذشت ۶ سال از ریاست جمهوری جنابعالی اکنون مردم ایران به لحاظ اقتصادی دو دسته هستند که یا بیکارند یا بدهکار. به گزارش خبرگزاری فارس، داریوش قنبری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی دیروز مجلس افزود: اکنون به جای آمدن پول نفت بر سر سفره‌ها احکام جلب دادگاه‌ها برای دریافت مطالبات بانک‌ها از بدهکار‌ها به در خانه‌های مردم می‌روند و طرح هدفمند شدن یارانه‌ها نیز به گونه‌ای توسط دولت جنابعالی اجرا شد که هدف قانونگذار را برآورده نکرد.

وی تصریح کرد: اجرای نادرست این طرح آنچنان گرانی ایجاد کرده که عملا از پولی که به مردم پرداخت می‌شود، چیزی برای آنها باقی نمی‌ماند و حتی مجبورند از جیبشان هزینه اجرای این طرح را بپردازند.

قنبری خاطرنشان کرد: به لحاظ امنیتی نیز وضعیت بهتر از اوضاع اقتصادی نیست؛ قتل، تجاوز و جنایت در حال افزایش است و هر روز ابعاد جدیدی از جلوه‌های ناامنی پدیدار می‌شود.

وی اضافه کرد: اوضاع سیاست نیز در دولت‌های نهم و دهم چندان تعریفی نداشت؛ آزادی‌های سیاسی از قبیل آزادی بیان و مطبوعات آنچنان محدود شدند که مثال چنین محدودیتی در دولت‌های پس از انقلاب وجود نداشت.

این نماینده مجلس ادامه داد: در داخل تلاش شد فضای سیاسی به فضای امنیتی تبدیل شود و در خارج نیز به دلیل برخی موضع‌گیری‌ها و ضعف دستگاه دیپلماسی رقبا و دشمنان توانستند جبهه قوی‌تری علیه ما تشکیل دهند.

وی گفت: اکنون سوال این است که با گذشت ۴ ماه از سال جاری چه تعداد از این شغل‌های وعده داده شده، ایجاد شده‌اند؟ آیا می‌دانید برای ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در کشور نرخ رشد اقتصادی باید ۲۵ درصد باشد، در‌حالی‌که بنا بر برخی‌ آمارها این نرخ حدود یک درصد است.