ابراهیم رییسی، معاون اول قوه قضائیه گفت: اعضای گروهک تروریستی پژاک و منافقان کوردل با پشتوانه و در پناه دولت‌های اروپایی فعالیت می‌کنند.

رییسی در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص ضرورت مجازات سرکرده گروه پژاک توسط دولت آلمان اظهار کرد: سرکرده گروه پژاک طی سال‌های گذشته با انجام فعالیت‌های تروریستی، مردم بی‌گناه کشور را به شهادت رسانده است. وی تصریح کرد: پناه دادن به منافقان و گروهک‌های تروریستی نظیر پژاک توسط دولت‌های اروپایی بر خلاف ادعای حقوق بشری آنها است.

وی اضافه کرد: سران غرب از طرفی مدعی حقوق بشر و برخورد با تروریسم بوده و از طرف دیگر اقدام به پروراندن گروهک‌های جنایتکار، تروریست‌ها و افراد شرور می‌کنند که این اقدام متناقض و دوگانه آنها برای ملت ایران و دیگر ملت‌های آزاده جهان آشکار شده است.

رییسی با بیان اینکه چهره دولت‌های اروپایی و آمریکایی برای مردم دنیا مشخص شده است، گفت: دولتمردان این کشورها برای جلب توجه دیگران و جذب منافع بیشتر اقدام به طرفداری از حقوق بشر کرده، اما این در حالی است که به وضوح اقدام به حمایت از تروریسم نیز می‌کنند.

وی جنبش‌های منطقه را نشان از برملا شدن دسیسه‌های استکبار و مواضع دوگانه دولت اروپا و آمریکا دانست و افزود: حرکت‌های ضدغربی منطقه با هدف نفی نظام سلطه شکل گرفته است.

معاون اول قوه قضائیه مهم‌ترین پیام جنبش‌های اخیر را نفی نظام سلطه و نفی نظامی که اقدام به حمایت از تروریسم و جنایتکاران می‌کند، دانست.