استاندار تهران با تاکید بر توسعه بازار کار با ویژگی‌های پایداری و استمرار گفت: از ایجاد یک و نیم میلیون فرصت شغلی که پارسال در کشور هدف‌گذاری شده بود، سهم استان یکصدهزار شغل بود که به کارنامه ۲۴۰ هزار شغل رسیدیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مرتضی تمدن تصریح کرد: آمار اشتغال ایجاد شده و ویژگی‌های آن با شناسه کامل شامل نام فرد، نوع کار ، محل ، کیفیت و رعایت مفاد قوانین و مقررات کار در سایت وزارت کار و امور اجتماعی ثبت شده است. وی افزود: در سال جاری از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی حدود ۳۶۰ هزار شغل سهم استان تهران است که تاکنون ۴۵هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

تمدن با بیان اینکه عمده دستاوردهای سیاست‌های بازار کار در نیمه دوم سال بیشتر ثبت می‌شود، گفت: ۳۶۰ هزار شغلی که قرار است امسال ایجاد شود در بخش‌های صنعت، کشاورزی، بازرگانی و خدمات (با کیفیت و ویژگی‌های مناسب) هدفگذاری شده است و سهم هر شهرستان را هم تعیین کرده‌ایم که در کمیته‌ای به ریاست فرماندار پیگیری می‌شود. استاندار تهران با بیان اینکه هدف از ایجاد اشتغال داشتن فرصتی برای پشت میز نشستن نیست، افزود: رویکرد ما ایجاد اشتغال پایدار و رعایت تمام مفاد شغل (بیمه، رعایت قوانین کار و ایجاد ارزش افزوده) است و پس از اینکه این موارد رعایت شد در سامانه وزارت کار هم ثبت می‌شود.

وی گفت: شغل‌های روزمره و بدون رعایت قانون کار جزو آمار اشتغال محسوب نمی‌شود بلکه شغلی را که در یک سازمان تولیدی و طبق ضوابط ایجاد می‌شود، وارد‌آمار می‌کنیم و باید بحث بیمه و استمرار اشتغال نیروی کار جذب شده هم معین باشد.