با توجه به خشکسالی‌ها و افت شدید منابع آبی در استان، این روستا نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. آب شرب مورد نیاز روستای گرکز از یک دهنه چشمه و ۲ حلقه چاه تامین می‌شود که با افت شدید آب‌دهی مواجه شده است و لذا جهت رفع مشکل تامین آب شرب روستا به‌صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت اقدامات و برنامه‌ها به شرح ذیل در دستور کار است:

الف) اقدامات کوتاه‌مدت: بهسازی چشمه و کفشکنی چاه‌ها انجام پذیرفت، همچنین آبرسانی سیار به‌صورت روزانه و هفتگی (۹ سرویس در هفته) انجام می‌شود و مجددا بر این اقدام تاکید گردید.

ب) برنامه میان مدت: مطالعات آب‌یابی انجام شده است و در مرحله تملک زمین برای حفر یک حلقه چاه است که نیازمند مساعدت و همراهی مردم و اعضای محترم شورای اسلامی روستا است.

ج) برنامه بلندمدت: این روستا جزو مجتمع آبرسانی ۵۵ روستایی پرسه‌سو است و عملیات اجرایی آن به قرارگاه امام حسن مجتبی‌(ع) واگذار شده است و با قوت در دست اجرا است، لذا تاکنون از منبع تامین آّب در روستای کاریز تا سمت روستای گرکز لوله‌گذاری به طول ۱۷ کیلومتر به‌همراه تعدادی از مخازن بین راهی و ایستگاه‌های پمپاژ انجام شده است و حدود ۱۵ کیلومتر تا روستای مذکور باقیمانده است که با تامین اعتبار به موقع شاهد تکمیل و بهره‌برداری از پروژه آبرسانی مذکور خواهیم بود.

در انتها با توجه به کمبود آب شرب تا رفع کامل مشکل از روستانشینان عزیز درخواست می‌گردد مصرف بهینه را سرلوحه کار خویش قرار دهند.