سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه یکی از فقهای محترم شورای نگهبان در تعبیری آیت‌الله جنتی را «اسلام مجسم» دانسته‌اند، گفت: در حق آیت‌الله جنتی به عنوان دبیر محترم شورای نگهبان جفا شده است و متاسفانه خیلی‌ها به دلیل عدم اطلاع از شخصیت دینی و مدیریت ایشان هجمه‌هایی را علیه معظم له مطرح می‌کنند. عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با تاکید بر اینکه آیت‌الله جنتی همیشه زودتر از دیگر اعضای شورای نگهبان در جلسات حاضر می‌شوند، اظهار کرد: آیت‌الله جنتی در بحث بررسی صلاحیت‌ها نیز هر کجا که ایشان احساس تکلیف شرعی کند مصرا مقاومت کرده و کوتاه نیامده‌اند.

وی افزود: آیت‌الله جنتی در بیان مطالب زبانی ابوذروار دارد و ملاحظه هیچ‌کس را ندارند و هرکسی هرزمان تخلف کند آن را اعلام می‌کند.

سخنگوی شورای نگهبان در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به انتخابات آینده مجلس، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در جلسات شورای نگهبان و در بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات، آیا مفاهیمی چون «مصلحت» مورد توجه و عمل قرار می‌گیرد یا خیر؟ گفت: قطعا شورای نگهبان مصالح عالی نظام را در نظر می‌گیرد.

وی در همین زمینه افزود: برای شورای نگهبان اصل، احراز صلاحیت است و باید برای ما روشن شود که فردی که برای مجلس یا ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده ویژگی‌های قانونی را دارا است یا خیر.

عذرخواهی از مردم

کدخدایی با اشاره به سخن آیت‌الله جنتی در یکی از نمازجمعه‌هایی که در طول دوران مجلس ششم ایراد کرده و گفته بود «هرگاه نمایندگان مجلس ششم صحبت می‌کنند تن آدم می‌لرزد»، گفت: اعضای شورای نگهبان انسان‌های معمولی هستند که می‌توانند اشتباه کنند، اما تلاش همه اعضای شورای نگهبان این است که حتی‌المقدور اشتباهی صورت نگیرد، اما گاهی این اشتباه صورت می‌گیرد و از این بابت از مردم عذرخواهی می‌کنیم.وی اضافه کرد: البته شورای نگهبان بدون توجه به رویه جناحی و حزبی صلاحیت برخی از نمایندگان مجلس ششم را برای مجلس هفتم تایید کرد.