انتقاد آملی لاریجانی از صدا و سیما به خاطر دامن زدن به احساس ناامنی

رییس قوه قضائیه گفت: برخی از رسانه‌ها و متاسفانه حتی رسانه ملی به ایجاد احساس ناامنی در جامعه کمک کرده‌اند و می‌دانیم که احساس ناامنی بدتر از خود ناامنی است و این احساس ناامنی ولو ناامنی واقعی هم نباشد، بسیار خطرناک است. به گزارش فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضائیه، رییس قوه قضائیه در جلسه دیروز مسوولان عالی قضایی با اشاره به برخی حوادث و رخدادهای اجتماعی و بروز برخی ناامنی‌ها و انعکاس آن از سوی رسانه‌ها و جراید گفت:«جانب انصاف و پرهیز از بزرگنمایی» رکن اصلی در انعکاس این دست از اخبار است.

رییس قوه قضائیه تاکید کرد: صدا و سیما بنا است که یک دانشگاه عمومی ‌باشد و فرهنگ‌سازی کند، اما این فیلم‌های خارجی را که تمام آن کشتار و قتل و جنایت و فرار از زندان است مکرر پخش می‌کند، آیا این کار خودش آثار ناگواری ندارد؟ یا وزارت ارشاد در فیلم‌هایی که برای پخش مجوز می‌‌دهد آیا فکر نمی‌کند که احساس ناامنی و بلکه علل اسباب ناامنی را فراهم می‌کند؟ آیا دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برای فرهنگ‌سازی و پیشگیری از وقوع جرم هیچ وظیفه‌ای ندارند؟

رییس دستگاه قضا با بیان اینکه قصدش تضعیف صدا و سیما نیست، گفت: تلاش‌های دوستانمان را در صدا و سیما زیر سوال نمی‌بریم، ولی توقع ما از یک دانشگاه عمومی ‌به تعبیر مرحوم امام «قدس ا... نفسه الزکیه» بیش از اینها است و توقع داریم خصوصا در فیلم‌هایی که پخش می‌شود و در تاثیرات ناصحیحی که برخی فیلم‌ها بر جوان‌ها و نوجوان‌ها می‌گذارد دقت شود.

آیت الله لاریجانی افزود: متاسفانه راه‌های فرار از زندان به صورت مکرر در فیلم‌های پخش شده وجود دارد و پخش می‌شود، آن وقت یک مجرم که از زندان فرار می‌کند، می‌گوییم چرا فرار می‌کند و دیگر نمی‌گوییم که خودمان یادش داده‌ایم یا به عنوان مثال در فیلم‌ها و حتی سریال‌ها وقوع قتل را آسان جلوه می‌دهیم. من مکررا خانواده خودم را از نگاه کردن این فیلم‌ها منع کرده‌ام چون می‌بینم در برخی فیلم‌ها جوانی می‌آید، اسلحه‌ای می‌گذارد بر پیشانی و شقیقه دیگری و به راحتی او را می‌کشد و بعد انگار که یک لیوان آب خورده باشد راهش را می‌کشد و می‌رود.