چهارمین نشست مشترک سال جاری رییس و اعضای کمیسیون امنیت ملی با وزیر و معاونان وزارت خارجه سه‌شنبه شب در محل این وزارت تشکیل شد.

به گزارش ایسنا در آغاز این جلسه علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون یاد شده با اشاره به سیر پرشتاب تحولات اخیر منطقه بر ضرورت رصد دقیق این وقایع تاکید کرد. سایر اعضای کمیسیون نیز درباره ضرورت برخورد با تحرکات گروهک‌های تروریستی مورد حمایت غرب، ساختار جدید وزارت خارجه و تامین و ارتقای منابع انسانی، روابط دو جانبه با کشورهای همسایه، چین، روسیه و اتحادیه اروپا و مقابله با تحریم‌های غیرانسانی و غیرقانونی قدرت‌های زورگو، به اظهارنظر پرداختند.

صالحی، وزیر خارجه نیز ضمن تشکر از حضور و مساعدت اعضای کمیسیون امنیت ملی در پیگیری مسائل مربوط به سیاست‌خارجی، گزارشی از سفرها و رایزنی‌های اخیر دیپلماتیک خود و پیامد‌ها و دستاورد‌های آن ارائه نمود.

همچنین در این نشست سه ساعته بر ضرورت توجه به حساسیت و اهمیت کار دیپلماتیک از طریق تمرکز بر فعالیت‌های اصلی معطوف به منافع ملی و پرهیز از حاشیه‌پرداز‌ی‌های غیرمفید در برخی رسانه‌ها و تبدیل «نقد نازل» به «نقد فاخر» در امر خطیر سیاست خارجی تاکید شد.