پورمحمدی: اقدام خاصی در خصوص پرونده رحیمی انجام نشده است

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه پرونده رحیمی در حال پیگیری است، افزود: تا‌کنون اقدام خاصی در این زمینه نشده است.

مصطفی پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس و در پاسخ به سوالی در مورد پرونده محمدرضا رحیمی معاون اول رییس‌جمهور اظهار کرد: این پرونده توسط دادگاه در حال پیگیری است، البته تاکنون هیچ اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفته است. پیش از این حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه ‌‌درباره پرونده مربوط به معاون اول رییس‌جمهور گفته بود: در این زمینه اتهامی متوجه وی است، اما اینکه بخواهیم قطعی حرف بزنیم که منجر به محکومیت وی می‌شود یا نه، باید منتظر ماند تا پرونده رسیدگی شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور همچنین در نشستی با اعضای فراکسیون دانشگاهیان مجلس آنها را در جریان جزییات برخی پرونده‌های جاری قرار داد. به گزارش ایسنا، پورمحمدی رسیدگی قضایی به پرونده مربوط به بیمه را بر عهده دادگاه‌ها دانست و گفت: ما صرفا مقدمات کار و تهیه گزارش را بر عهده داریم.

وی وجود اسکله‌های غیرقانونی را رد کرد و گفت: البته قاچاق کالا به شکل‌های مختلف و به خصوص از طریق مرزهای زمینی قطعا وجود دارد، اما اینکه بخواهیم بحث را سیاسی کرده و بگوییم اسکله‌های غیرقانونی وجود دارد، چنین موضوعی موردتایید سازمان بازرسی کل کشور نیست.

پورمحمدی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف اگر وظایف قانونی خودشان را انجام دهند ما نباید دخالت کنیم، جلوگیری از فروش پایان‌نامه‌ها یا مدارک جعلی دانشگاهی را از طریق برخورد وزارتخانه‌های ذی‌ربط و همچنین تنظیم قوانین مناسب دانست.