دیدار احمدی‌نژاد با روسای کمیسیون‌های مجالس افغانستان

محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور روابط ایران و افغانستان را اعتقادی، تاریخی و تمدنی دانست و گفت:‌ امروز استعمارگران و دشمنان دو ملت به دنبال آن هستند تا این روابط را سست و شکننده کنند، زیرا می‌دانند که برای مسلط شدن بر جهان باید به خاورمیانه تسلط داشته باشند. به گزارش گروه ایسنا، احمدی‌نژاد عصر دوشنبه در دیدار رییسان کمیسیون‌های مجالس افغانستان گفت: دو ملت در طول تاریخ آنقدر به هم نزدیک شده‌اند که به لحاظ اعتقادی،‌ تاریخی و تمدنی قابل تفکیک نیستند.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه دو کشور دارای دشمنان مشترک هستند، اظهار کرد: استعمارگران یا همان برده‌داران سابق که صدها سال جهان را غارت کردند و آثار غارتشان هنوز پابرجاست، امروز نیز علاقه‌مندند که بر دنیا حاکم شوند و همه ملت‌ها زیر سلطه آنها قرار گیرند تا بتوانند همچنان منابع و ثروت آنها را غارت کنند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه استعمارگران با تبلیغات منفی به دنبال ایجاد فاصله و اختلاف بین ملت‌های منطقه هستند، گفت: کشورها و ملت‌های منطقه هیچ مشکلی با یکدیگر ندارند، زیرا ملت‌های متمدن و تاریخ‌ساز هستند که به عنوان مثال افغانستان یکی از کشورهای منطقه است که در طول ۱۰۰ سال اخیر کمر دو ابرقدرت را شکسته است.