نمایندگان مجلس روز گذشته با یک فوریت لایحه‌ای مخالفت کردند که در صورت تصویب نهایی ۲۰ نماینده به تعداد نمایندگان مجلس نهم می‌افزود. محمدرضا خباز مخالف یک فوریت این لایحه معتقد بود، در این لایحه «عدالت اجتماعی در توزیع نمایندگان رعایت نشده است» و اساسا این لایحه فوریت ندارد. کاظم دلخوش موافق یک فوریت نیز این لایحه را عین عدالت دانست. در نهایت با مخالفت مجلس، موضوع افزوده شدن ۲۰ نماینده به مجلس نهم منتفی شد و این لایحه نیز به صورت عادی در مجلس بررسی می‌شود. نظرات موافق و مخالف

نمایندگان مجلس در جلسه علنی روزگذشته بررسی یک فوریت لایحه «اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آنها» را در دستور کار داشتند. محمدرضا خباز نماینده کاشمر در مخالفت با یک فوریت این لایحه خاطرنشان کرد: لایحه مذکور عدالت اجتماعی را رعایت نکرده است و استانهایی مانند فارس، گیلان، ایلام، مازندران و اصفهان از نظر افزایش تعداد نمایندگان محروم شده‌اند. عضو فراکسیون اقلیت مجلس تصریح کرد: دولت بیش از ۲ سال و اندی وقت داشت و می‌توانست این لایحه را به مجلس تقدیم کند تا مجلس همه جوانب را در نظر بگیرد.

وی افزود: در سالی که نیاز به آرامش است و باید تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخابات سالم داشته باشیم چنین لایحه‌ای جز ناامنی خاصیت دیگری نخواهد داشت و موجب نگرانی مردم شده است. به طوری که پس از ارائه این لایحه به مجلس از سراسر کشور با نماینده‌ها تماس گرفته و دغدغه‌های خود را مطرح می‌کنند.

خباز افزود: به عنوان مثال کلات را از مشهد جدا کرده و به درگز اضافه کرده‌اند، در مورد آذربایجان هم چنین اتفاقی افتاده است.

نماینده کاشمر گفت: مبادا مجلس دست به کاری بزند که به دست خود برای حوزه‌های انتخابیه گرفتاری ایجاد کند.

کاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا نیز در موافقت با یک فوریت این لایحه تاکید کرد: هر چه زودتر این لایحه باید به تصویب برسد اگر به یک فوریت آن رای ندهیم حق حوزه‌های انتخابیه که نماینده ندارند ضایع می‌شود.

وی تصویب یک فوریت این لایحه را عین عدالت دانست.