رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به حوادث جاری کشور، بر اهمیتی که شارع مقدس اسلام برای انجام وظیفه امر به معروف و نهی از منکر قائل است، تاکید کرد و گفت: شارع مقدس برای اینکه جامعه یک جامعه ارزشمند، اسلامی و انسانی باشد، تکلیف کرده است که افراد به نحوی بر یکدیگر نظارت داشته باشند. به گزارش ایسنا،‌ حجت‌الاسلام منتظری در جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری ادامه داد: در عین حال شاهدیم که در جریان نهی از منکر برای برخی افراد وظیفه‌شناس، حوادث ناگواری اتفاق می‌افتد که موجب تاثر و تاسف است و هشداری است که باید سعی کنیم متناسب با شرایط و در حدی که وظیفه و تکلیف داریم، جامعه را از منکر پاکسازی کنیم.

وی با اشاره به منکراتی که گاهی در ادارات و در سطح کوچه و بازار شاهدش هستیم، گفت: نباید منکر را تنها به آشکار بودن چند تار مو یا پوشش نامناسب افراد منحصر کرد تا صرفا توجهات به این امور معطوف شود، اگرچه توجه به این موضوع هم اهمیت دارد، اما منکر منحصر به این‌گونه امور نیست. ما منکرات بزرگ‌تری هم داریم که آثار و تبعاتش دامنگیر بسیاری از افراد در جامعه است.

منتظری ادامه داد: روابط ناسالم ادارات، کم‌کاری، تضییع حقوق مردم، «امروز برو فردا بیا»هایی که متاسفانه در ادارات فراوان است، از منکرات بزرگی است که همه وظیفه داریم به نحو مقتضی و شایسته با آن برخورد متناسب داشته باشیم، ولو اینکه در این ارتباط آسیبی متوجه ما شود.

رییس دیوان عدالت اداری افزود: اگر بخواهیم قلم به دست بگیریم و منکراتی را که در جامعه وجود دارد، برشماریم، کم‌فروشی، گران‌فروشی، تقلب در معاملات، نیرنگ و همه و همه منکراتی است که وجود دارد و باید به وظیفه خود در نهی از آن عمل کنیم.منتظری با اشاره به سخنی از رسول اکرم(ص) اظهارکرد: پیامبر می‌فرماید هر کس از شما منکری ببیند، آنجایی که می‌شود اقدام عملی صورت داد، وظیفه دارد گره‌گشایی کند. درجایی که اقدام عملی مقدور نیست با زبانش تذکر بدهد و در غیر این صورت در پایین‌ترین مرتبه قلبا منکر را دفع کند و با آن همراهی نداشته باشد که این از پایین‌ترین مراتب ایمان است.وی ضمن محکوم کردن ترور یکی دیگر از فرهیختگان کشورمان در عرصه علم و صنعت فناوری‌های نوین توسط عوامل استکبار اضافه کرد: این هزینه‌ای است که نظام و ملت باید در راستای نیل به کمال علمی خود بپردازد و تا زمانی که در راه مبارزه با استعمار گام بر می‌داریم، این مسائل هست.رییس دیوان عدالت اداری ادامه داد: همچنین در عرصه میدان مبارزه نیز شاهد بودیم که چند نفر از عزیزان ما از لشگر علی ابن ابیطالب به دست عوامل استکبار در غرب کشور به شهادت رسیدند که شهادت این عزیزان را نیز تبریک و تسلیت می‌گوییم.