آیت‌الله مهدوی‌کنی خطاب به نمایندگان جبهه پایداری (تشکل تازه تاسیس اصولگرایان) تاکید کرد: منظور من [از سخنان اخیر درباره تشتت در میان اصولگرایان] وحدت میان اصولگرایان بود و توصیه کردم که این جبهه نیز با سایر اصولگرایان همکاری کند، نه اینکه تشکیلات موازی ایجاد کند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رجانیوز، مرتضی آقاتهرانی، روح‌الله حسینیان، غلامحسین الهام و صادق محصولی به‌عنوان نمایندگان جبهه پایداری نیروهای انقلاب اسلامی عصر روز یکشنبه با آیت‌الله مهدوی‌کنی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار این نمایندگان با یادآوری نقل قول‌های مطرح شده از آیت‌الله مهدوی‌کنی در برخی از رسانه‌ها مبنی بر نارضایتی از اعلام موجودیت، فعالیت و برگزاری همایش جبهه پایداری، نظر ایشان را جویا شدند. آیت‌الله مهدوی‌کنی با تکذیب این نقل قول‌ها تاکید کرد: منظور من وحدت میان اصولگرایان بود و توصیه کردم که این جبهه نیز با سایر اصولگرایان همکاری کند نه اینکه تشکیلات موازی ایجاد کند. در عین حال، تمام جریان‌های سیاسی نشست و همایش برگزار و سخنران دعوت می‌کنند که در مورد جبهه پایداری نیز مانعی ندارد.

بنابر گزارش رجانیوز، آیت‌الله مهدوی‌کنی نمایندگان حاضر از جبهه پایداری در این جلسه را برادران انقلابی، دلسوز و متدین خواند و بر ادامه فعالیت این جریان تاکید کرد.

وی همچنین تشکیل کمیته اصولگرایان را منوط به اعلام نظر نهایی جبهه پایداری در مورد نمایندگان خود در این کمیته دانست و تصریح کرد که در اسرع وقت این کار انجام شود.

مطهری: خوب شد جدا شدند

از سوی دیگر علی مطهری، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی اعلام موجودیت جبهه پایداری را در صورتی که به معنای جدا شدن از اصولگرایان باشد امری مبارک خواند و گفت: سران این گروه در فکر و عمل اصولگرا نیستند و برداشت‌های خاصی از مبانی اصولگرایی دارند.

علی مطهری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره اعلام موجودیت جبهه پایداری انقلاب اسلامی در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته مواضعشان در مسائل فرهنگی و التزام به احکام شرعی خوب است، در مجموع اگر اینها یک گروه مستقل را تشکیل بدهند و از عنوان اصولگرایی خارج شوند این امر موجب خلوص بیشتر جریان اصولگرایی خواهد شد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: البته ما اصرار به خروج آنها نداریم و در درجه اول مایل به تغییر افکار و رفتارشان هستیم، همین نوع بینش و عمل آنها باعث شد که در بحران بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری، این گروه موجب تشدید این بحران شوند.