رییس جمهور تصریح کرد: اگر بخواهیم تمدن اسلامی برقرار شود باید مسجد ماموریت‌های خود را به نحو احسن اجرا کند.

به گزارش مهر، محمود احمدی نژاد در نهمین اجلاس هفته مساجد که دیروز صبح در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد با اشاره به تاکید دولت بر تقویت سه کانون مهم مدرسه، خانواده و مسجد در کشور تصریح کرد: هنوز تمدن اسلامی به معنای واقعی آن نیامده است، چرا که اگر تمدن اسلامی به معنای واقعی تحقق یابد هیچ کسی آن را با تمدن دیگر عوض نمی‌کند. احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به نقش مساجد در تاریخ اسلام تصریح کرد: شاید بعد از صدر اسلام تنها در دوره انقلاب اسلامی بوده است که مساجد نقش‌آفرین بوده و از آنها به درستی برای سازماندهی جامعه استفاده شده است، ولی باید توجه داشت این امر در ابتدای راه است. وی با تاکید بر اینکه خداوند متعال حقیقتی را در مسجد نهاده است که مکاتب دیگر از آن بی‌بهره هستند، گفت: حتی مکاتب سکولاریستی هم تلاش کرده‌اند که برخی نهادهای سازماندهی‌کننده را به وجود آورند، اما هیچکدام نتوانستند نهادی همانند مسجد به وجود آورند.

رییس جمهور در ادامه بر آباد بودن و پرجاذبه بودن مسجد تاکید کرد و گفت: منظور از آباد بودن، ساختمان مسجد نیست، بلکه عمران مسجد به نقش‌آفرینی آن است.

وی به برنامه‌های مختلف دولت در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور اشاره کرد و گفت: برنامه‌های ما به گونه‌ای تنظیم شده که همه می‌تواند با محوریت مجلس اجرا شود و مسجد می‌تواند به عنوان محور، راه را برای اجرای برنامه‌های دولت مهیا کند. رییس جمهور همچنین ادامه داد: جز این راهی نبوده و این به معنای نفی دیگران نیست، بلکه مسجدمحوری است که می‌تواند اجرای برنامه‌های دولت را تسهیل کند.

احمدی نژاد در پایان اظهار امیدواری کرد همه ظرفیت مساجد در خدمت جاری شدن معارف الهی به جان و روح جامعه قرار گیرد و گفت: اگر بخواهیم تمدن اسلامی برقرار شود باید مساجد به ماموریت‌های خود به نحو احسن عمل کنند.