دنیای اقتصاد - ترور و شهادت «داریوش رضایی‌نژاد» در روز شنبه و همچنین شهادت ۶ نفر از پاسداران انقلاب در منطقه مرزی سردشت در جریان سرکوب گروه پژاک، واکنش برخی نهادها و شخصیت‌ها از جمله علی لاریجانی، رییس قوه‌مقننه و ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس را در پی داشته است. آن چنان که خبرگزاری فارس گزارش داده است، رضایی‌نژاد دانشمند هسته‌ای نبوده است، اما در ساعت‌های اولیه انتشار خبر ترور رضایی‌نژاد و همسر و کودک وی مقابل منزلش در خیابان بنی‌هاشم تهران، برخی رسانه‌ها و روزنامه‌های کشور به اشتباه رضایی‌نژاد را یکی از دانشمندان هسته‌ای کشورمان قلمداد کرده بودند، در حالی که اخبار موثق حاکی از آن است که فرد ترورشده جزو دانشمندان هسته‌ای نبوده و دانشجوی فوق‌لیسانس برق (گرایش قدرت) دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در تهران بوده است. در این اقدام تروریستی همسر و کودک رضایی‌نژاد نیز مصدوم شدند که برای مداوا به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شده‌اند.

این رسانه‌ها و روزنامه‌ها همچنین به اشتباه تصویر «داریوش رضایی» استاد فیزیک دانشگاه محقق اردبیلی را به‌جای شهید «داریوش رضایی‌نژاد» دانشجوی شهید دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی منتشر کرده بودند. داریوش ‌رضایی‌نژاد سال ۸۷ به همراه ۲۰ نفر دیگر در دوره مشترک کارشناسی ارشد مهندسی برق (گرایش قدرت) دانشگاه خواجه نصیر با دانشگاه‌هانوور آلمان پذیرفته شده بود.ترور رضایی‌نژاد در روز شنبه در شرایطی صورت گرفت که طی روزهای پایانی هفته گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انجام چندین عملیات مهم و ضربتی، تعداد زیادی از اعضای گروهک ضدانقلاب پژاک را در منظقه سردشت به هلاکت رسانده و مقرهای آنها را منهدم کردند. در این میان، سردار عاصمی از فرماندهان سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم که به منظور انجام ماموریت به منطقه سردشت رفته بود به همراه پنج تن دیگر از همرزمانش در درگیری با تروریست‌های گروهک پژاک در این منطقه به شهادت رسیدند. سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه اعلام کرده است این عملیات‌ تا انهدام کامل گروهک ضدانقلاب پژاک ادامه خواهد داشت. در واکنش به ترور رضایی‌نژاد در روز شنبه علی لاریجانی رییس مجلس دیروز در نطق پیش از دستور خود در صحن مجلس گفت: اقدام تروریستی آمریکایی‌ صهیونیستی که یکی از نخبگان کشور را هدف‌گیری کرد، نمونه دیگری است که سطح دشمنی آمریکا را نشان می‌دهد.

پیش از پایان نشست علنی دیروز مجلس نیز ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای اقدامات تروریستی اخیر در کشور را محکوم کردند. به گزارش واحد مرکزی خبر در این بیانیه آمده است: اقدامات جنایتکارانه گروه تروریستی پژاک و شهادت جمعی از پاسداران عزیز انقلاب و نیز ترور یکی دیگر از فرزندان برومند ملت و از نخبگان کشور و حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از این جنایات، یکبار دیگر نشان داد آمریکا و رژیم صهیونیستی از همه شیوه‌ها برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران ناامید شده‌اند و با زبونی به اقدامات ناجوانمردانه دست می‌زنند.