کاهش18درصدی جرائم خشن در تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ضمن عیادت از «علی خلیلی» روحانی آمر به معروف که شامگاه شنبه ۲۵ تیرماه مورد حمله اراذل و اوباش قرار گرفته بود، متذکر شد که جرائم خشن در تهران امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۸ درصد کاهش یافته است. به گزارش ایسنا، سردار حسین ساجدی‌نیا در حاشیه عیادت از این طلبه از ارسال پرونده وی به دادسرا خبرداد و به قانون حمل سلاح سرد که در مجلس در حال بررسی است، اشاره کرد و گفت: امیدواریم این قانون هرچه زودتر تصویب و به پلیس ابلاغ شود البته پلیس منتظر تصویب این ابلاغ نشد و اقدامات پیشگیرانه خود را انجام داده و طرح برخورد با حاملان سلاح سرد برای اولین بار در شهریورماه سال گذشته در سطح شهر تهران اجرا شده است.

به گفته ساجدی‌نیا در مرحله اول اجرای این طرح بیش از یک هزار نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند و تاکنون چهار مرحله این طرح به اجرا گذاشته شده است. فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: پلیس تهران در چند روز آینده طرح برخورد با حاملان سلاح سرد را به اجرا خواهد گذاشت.

وی بر برخورد قاطعانه پلیس با کسانی که بخواهند با چنین اقداماتی آسایش و امنیت مردم را به مخاطره بیاندازند تاکید کرد و گفت: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد جرائم خشن در تهران امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۸ درصد کاهش یافته است.

ساجدی‌نیا در ادامه از کشف و دستگیری بیش از ۹۰ درصد پرونده‌های جرائم خشن خبر داد و گفت: ماموران انتظامی تهران بزرگ خواب را از چشمان افرادی که بخواهند به امنیت مردم که حق مسلم آنهاست ضربه بزنند خواهند گرفت.