دو هفته پس از دستور پرسروصدای رییس‌جمهور مبنی بر توقف بازنشستگی اساتید، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تصمیم جدید این شورا در این مورد گفت: مقرر شد بر اساس بند ۲۰ قانون پنجم توسعه تصمیم‌گیری درباره اصلاح روند بازنشستگی اساتید به وزرای علوم و بهداشت به‌همراه هیات امنای مرکزی این وزارتخانه‌ها واگذار شود. به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مخبر دزفولی سه‌شنبه شب درباره مصوبات و تصمیمات جلسه ۶۹۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست محمود احمدی‌نژاد برگزار شد، گفت: بر این اساس و با ایجاد وحدت رویه در این زمینه، دانشگاه‌های کشور باید مطابق چارچوب تدوین شده توسط این گروه عمل کنند و با این روال دیگر شاهد رفتار سلیقه‌ای درخصوص بازنشستگی اساتید دانشگاه‌ها نخواهیم بود.

وی همچنین افزود: در این جلسه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرو مباحثی که بر اساس حکم جدید رهبر معظم انقلاب در جلسه گذشته مطرح کرده بودند به بررسی عملکرد این شورا در دوره گذشته، پرداختند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: قرار بود شورای عالی انقلاب فرهنگی در این گزارش میزان تحقق ۸ بند حکم قدیم مقام معظم رهبری را مورد ارزیابی قرار داده و تصمیمات لازم را برای تحقق کامل این بندها به همراه ۷ بند حکم جدید اتخاذ کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران افزود: در ابتدای این جلسه گزارش «کمیته فرهنگ و تمدن شورای عالی انقلاب فرهنگی» و ورود مقوله فرهنگ و تمدن به دروس مدارس، دانشگاه‌ها و همچنین سایر حوزه‌ها توسط دکتر ولایتی ارائه شد.

مخبر دزفولی اظهار کرد: همچنین گزارش کرسی‌های نظریه‌پردازی و کرسی‌های علمی که موفق به کسب گواهینامه علمی توسط هیات حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی شده بودند توسط حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد ارائه شد.