آیت‌الله مهدوی کنی گفت: باید جایگاه و شئون ولایت را در برابر تهاجم‌های داخلی و خارجی حفظ کنیم و پاسدار آن باشیم.

به گزارش ایسنا، رییس مجلس خبرگان رهبری که در نشست هیات‌رییسه و روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس خبرگان رهبری سخن می‌گفت، افزود: مجلس خبرگان با توجه به هدفی که به منظور آن تاسیس شده است، یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی است. وی افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری رکن اول نظام است، مجلس خبرگان نیز ارزشمند است و اعضای مجلس خبرگان هستند که باید ارزش آن را حفظ کنند.

مهدوی کنی با بیان اینکه دو وظیفه بر عهده مجلس خبرگان وجود دارد، ادامه داد: همین دو وظیفه یعنی تعیین و کشف رهبری و بعد نظارت بر آن بسیار مهم است که البته به نظر بنده نظارت به معنای تحصین و پاسداری و برای حفظ جایگاه رهبری است.

رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: مسوولیتی از طرف مردم بر عهده ما گذاشته شده است و نیز به تعبیری از طرف شرع مقدس وظیفه بزرگی بر عهده ما است و آن اینکه باید جایگاه و شئون ولایت را در برابر تهاجم‌های داخلی و خارجی حفظ و از آن پاسداری کنیم و باید همیشه پشت سنگر برای دفاع از این جایگاه بزرگ آماده باشیم.

وی با بیان اینکه در یک نظام اسلامی تکلیف مشخص است، ادامه داد: در نظامی که امام پیشنهاد داده‌اند و مردم نیز به آن رای داده‌اند، مقام رهبری در راس امور و بعد از آن قوای سه‌گانه قرار دارند.

مهدوی کنی خاطرشان کرد: سه قوه محترم جزو ارکان نظام هستند، اما باید طوری رفتار کنند که اختلافی پیش نیاید و اگر پیش آمد نیز هماهنگی آن با رهبری است، ولی جایگاه رهبری نیز این است که حرف آخر را می‌زند و باید تسلیم آن شد.

وی افزود: فلان رییس‌جمهور گفت که من قانون را قبول ندارم؛ یادم می‌آید که امام پاسخ داد که قانون تو را قبول ندارد. امام تاکید داشت که حفظ نظام از اوجب واجبات است.