جلالی: درباره رابطه با آمریکا فقط ‌نظر رهبر‌ معظم انقلاب قابل اطاعت است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی برخی اظهارنظرها درباره تعامل و گفت‌وگو با آمریکا را انحرافی و مغایر با انقلاب اسلامی و امام راحل دانست و گفت که درباره رابطه با آمریکا تنها نظر رهبر انقلاب قابل اطاعت است. کاظم جلالی، در حاشیه جلسه علنی روز گذشته با حضور در جمع خبرنگاران به ارائه طرح تحریم و تعقیب ۲۶ مقام آمریکایی به هیات رییسه مجلس اشاره کرد و گفت: مقامات جنایتکار آمریکایی اقدامات ضدحقوق بشری انجام دادند که از جمله آن ایجاد زندان‌های مخوف، قاچاق مواد مخدر، تروریسم دولتی و کشتار مردم بی‌گناه بوده است.

وی با بیان اینکه طرح تحریم و تعقیب ۲۶ مقام آمریکایی یکشنبه هفته آینده در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: آمریکایی‌ها مقامات برجسته و شخصیت‌های قابل‌احترام ایرانی را تحریم کردند، در‌حالی‌‌که ادعاهای آنها واهی و بی‌اساس بوده است. جلالی با بیان اینکه رسانه‌های داخلی باید به طرح تحریم مقامات جنایتکار آمریکا بیشتر از گذشته بپردازند، تصریح کرد: تحریم مقامات آمریکایی شامل مباحث متعددی از جمله ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های اقتصادی و مراودات اقتصادی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه طرح تحریم و تعقیب ۲۶ مقام جنایتکار آمریکایی در کمیسیون امنیت ملی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: در صورت تصویب نهایی این طرح، مجلس شورای اسلامی تکالیفی را برای قوه قضائیه و نهادهای اجرایی کشور اتخاذ خواهد کرد. وی با اشاره به برخی اظهارنظرها درباره رابطه و تعامل با آمریکا گفت که درباره رابطه و گفت‌وگو با آمریکا تنها نظر مقام معظم رهبری قابل اطاعت است.

وی افزود:‌ در شرایطی که آمریکایی‌ها در منطقه با امواج تنفر عمومی مواجه هستند و انقلاب اسلامی توانسته است با روحیه استکبارستیزی عملا بر مستکبران غلبه کند، مطرح کردن بحث رابطه یا تعامل با آمریکا‌، انحرافی بوده و به نفع آرمان‌های امام، انقلاب اسلامی و تحولات منطقه نیست.