عرضه قلیان در 14 استان کشور ممنوع شد

مشاور وزیر کشور و مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد، از ممنوعیت عرضه و استفاده از قلیان در ۱۴ استان کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود امینی در هفتمین جلسه ستاد کشوری کنترل دخانیات گفت: در حال حاضر ممنوعیت عرضه و استفاده از قلیان در ۱۴ استان کشور اجرایی شده است و امیدواریم تا با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط این موضوع را به سایر استان‌های کشور هم منتقل کنیم. امینی ادامه داد: بر اساس مصوبات موجود در ستاد کشوری کنترل دخانیات، حذف تدریجی قلیان‌ها باید در دستور کار مسوولان و دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

فعلا به صلاح نیست

در همین حال رییس پلیس اطلاعات و امنیت کشور گفت: برخورد با قهوه‌خانه‌های دارای مجوز عرضه قلیان فعلا به صلاح نیست و باید با انبوه مراکز بدون مجوز که قلیان عرضه می‌کنند، برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردارحسین اشتری در هفتمین جلسه ستاد کشوری کنترل دخانیات افزود: چند سال پیش برخورد با عرضه قلیان در تمام قهوه‌خانه‌ها و مراکز عرضه این کالا از جمله مراکز دارای مجوز در این ستاد تصویب شد که با اعتراض واحدهای صنفی دارای مجوز مواجه شدیم و در نهایت با دستور رییس جمهور به وزارت کشور این کار متوقف شد.

وی ادامه داد: تعداد مراکز دارای مجوز عرضه قلیان کم است و در عوض تعداد مراکزی که حتی پروانه کار ندارند یا با پروانه کار دارند و مجوز عرضه قلیان ندارند و به عرضه این محصول زیانبار اقدام می‌کنند، بسیار زیاد است. بنابراین پلیس با توجه به مصوبه ستاد کشوری کنترل دخانیات با این مراکز برخورد قانونی می‌کند و قلیان را از این مراکز جمع‌آوری می‌کند.