این مراسم روز گذشته در دیگر استان‌ها هم با حضور پرشور مردم برگزار شد‌.در تهران، رئیس مجلس و رئیس قوه‌قضائیه دیروز در کنار مردم در راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در تهران شرکت کردند. محسنی‌اژه‌ای در جریان راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در تهران اظهار کرد: همان‌گونه که حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) هدف از قیام عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کردند، امروز نیز همه امت اسلامی و تمام آزادگان جهان باید در مقابل زشتی‌ها، پلشتی‌ها و ظلم‌هایی که می‌بینند، ساکت ننشینند و فریاد برآورند. به گزارش «ایسنا»، اژه‌ای همچنین گفت: در عرصه داخلی نیز باید با وحدت همه مردم عزیز، کارگزاران و مسوولان نظام، دست به دست هم دهیم تا مشکلات موجود اعم از برخی ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی و سایر مسائل را حل کنیم و در جهت پیشرفت و تعالی کشور گام ‌برداریم. درهمین حال با پایان مراسم عزاداری اربعین در کربلای معلی، زائران درحال بازگشت به کشور هستند.

درهمین راستا، فرمانده قرارگاه اربعین فراجا از بازگشت ۸۱ درصدی ایرانیانی که به سفر اربعین رفته بودند، خبر داد و گفت: اتباع خارجی می‌توانند از تمامی مرزها به کشور بازگردند.سردار محمد شرفی، در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به جدیدترین آمار مربوط به اربعین اظهار کرد: تا به این لحظه ۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۴۷ نفر (ایرانی و اتباع خارجی) از مرزهای ایران به عتبات عالیات رفتند. وی افزود: از این تعداد ۲ میلیون و ۷۳۲‌هزار ۹۴۵نفر یعنی حدود ۷۷ درصد زائران به کشور بازگشته‌اند که ۸۱ درصد از زائران ایرانی به کشور بازگشته‌اند و ۴۷ درصد اتباع خارجی هستند. سردار شرفی افزود: البته با توجه به اینکه ۵۳ درصد اتباع خارجی هنوز به کشور بازنگشته‌اند و همچنین با توجه به اینکه اتباع در ایران ماشین شخصی برای بازگشت به شهرهایی که ساکن هستند ندارند باید برای بازگشت این افراد حمل‌ونقل عمومی ویژه‌ای در نظر بگیریم.

فرمانده قرارگاه اربعین گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده به نظر می‌رسد که امروز و فردا که اوج بازگشت زائران را به کشور داریم مشکل خاصی برای تامین اتوبوس‌ها نداریم.ازسوی دیگر سید مجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: توصیه ما به زائرانی که تا ظهر یکشنبه در کربلا حضور دارند این است که اگر می‌توانند به دلیل شدت موج بازگشت زائران، بازگشت خود را به روزهای آینده موکول کنند. به گزارش فارس، میراحمدی تصریح کرد: حمل‌ونقل چه در عراق و چه در داخل ایران به سهولت و بدون مشکل در حال انجام است و الحمدلله تاکنون مشکل امنیتی نداشتیم. او در گفت‌وگو با صداو‌سیما نیز با بیان اینکه امسال تصادفات و تلفات در عراق به‌شدت کاهش پیدا کرده است، گفت: تعداد فوتی‌هایی که تا روز جمعه من گرفتم ۲۹ نفر فوتی بود که مربوط به تصادفات عدد خیلی کمی بود و بقیه‌شان فوتی‌های عادی بودند. فکر می‌کنم بیش از سه نفر ناشی از تصادفات نبودند. رئیس پلیس راهور فراجا نیز با بیان اینکه موج بازگشت ورود زائران اربعین به کشور آغاز شده و به‌طور چشمگیری در حال افزایش است، گفت: پلیس برای نظارت دقیق بر ترافیک مسیرها و وضعیت پارکینگ‌ها در نقاط مرزی از پهپاد استفاده می‌کند.