روزنامه کیهان، در یادداشتی با عنوان «تبریک به رئیس‌جمهور و گلایه‌ای برادرانه» به قلم حسین شریعتمداری نوشت: دیروز مجلس شورای اسلامی به تمامی وزیران پیشنهادی آقای پزشکیان، رئیس‌جمهور محترم کشورمان رای اعتماد داد. این موفقیت را به جناب پزشکیان تبریک می‌گوییم، اگرچه همچنان بر این باوریم که برخی از وزیران پیشنهادی از شرایط لازم برای حضور در مسوولیت بلند‌پایه وزارت برخوردار نبوده‌اند، ولی بدیهی است که اکنون در جایگاه قانونی وزارت قرار دارند و دفاع از این جایگاه وظیفه قانونی همگان است.

اما در این وجیزه سخن دیگری در میان است. دربخش دیگری ازاین مطلب آمده است: جناب آقای پزشکیان، ادعای غیر‌واقعی دیروز جنابعالی همان‌گونه که قابل پیش‌بینی بود با استقبال گسترده دشمنان قسم‌خورده نظام روبه‌رو شده است و از آنجا که امروزه جنابعالی رئیس‌جمهور همه مردم و تابلوی تمامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستید، انتظار آن است که اظهارات مورد اشاره دیروز خود را تصحیح بفرمایید و راه را بر سوءاستفاده دشمنان سد کرده و آنان را مانند همیشه ناکام بگذارید. روزنامه جوان در یادداشتی رای اعتماد به کل کابینه پزشکیان، یک فصل درخشان در حاکمیت نظام جمهوری اسلامی و یک نقطه عزیمت به سوی وضعیتی تازه و امیدبخش است. در ادامه این مطلب آمده است: کار رئیس مجلس که شکست در انتخابات را با حلم و سعه‌صدر پذیرفت و آن را در همراهی مجلس با شعار وفاق دولت، به یک پیروزی درخشان تبدیل کرد، نباید از نظر دور داشته شود. حالا این «اعتماد» نصف کار است. نصف دیگر نامش «انتظار» است.

روزنامه فرهیختگان درگزارشی باتیتر «لطفا از رهبری خرج نکنید»نوشت: تلاش دولت برای تاکید بر این گزاره که کابینه تایید رهبر انقلاب را دارند، تنها فشار را متوجه مجلس نمی‌کند. حالا دولت در ابتدای کار خود قرار دارد و هنوز با چالش‌ها و بالا و پایین‌های مشکلات کشور مواجه نشده است.