روزنامه اعتماد هم در تیتر اصلی خود با عنوان «آرای وفاق» به نقل از محمدعلی ابطحی آورد: «رای اعتماد مجلس به کلیت کابینه دومین بال سیستم برای پرواز به سمت آشتی ملی و وفاق است.»

 روزنامه جمهوری اسلامی اما در سرمقاله خود به بررسی جنبه دیگری از کابینه چهاردهم پرداخت: «درباره کابینه پیشنهادی رئیس‌‌جمهور پزشکیان، واقعیت این است که حتی اگر تمام افراد پیشنهادی بتوانند رای اعتماد بگیرند، دولت چهاردهم با این ترکیب نمی‌تواند به وعده‌های داده شده توسط رئیس‌جمهور در ایام تبلیغات انتخاباتی عمل کند. برخلاف ادعاهایی که درباره برخورداری این کابینه از صبغه وفاق ملی می‌شود، کابینه‌ شامل طیفی نامتجانس است از افرادی با صلابت که حاضر نیستند برای گدایی رای از اعتقادات خود برگردند تا کسانی که حاضر به اعلام پشیمانی از سوابق خود به خاطر وزیر شدن هستند و تا افرادی با لابی‌هایی مجهز به وعده امتیازات برای نمایندگانی که به آنها رای بدهند.»

روزنامه هم‌میهن نیز در گزارشی با عنوان «روز انتخاب؛ وفاق یا تقابل» به بررسی احتمال رای وزرا پرداخت، همان‌طور که روزنامه فرهیختگان در گزارشی با عنوان «۲ وزیر لب مرز افتادن». این روزنامه همچنین در یادداشتی با تیر «فرار از بن‌بست زامبی‌ها و متحجرین» نوشت: «دسته‌ای که از «تکثر اجتماعی» می‌ترسند و همزیستی طیف‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی زیرپرچم ایران و فرهنگ عمومی را- که ویژگی‌های توامان دین‌مدارانه و ایرانی دارد- برنمی‌تابند. آنها دوست دارند همه شبیه خودشان شوند و کمترین تفاوت را مساوی با خروج از دین یا عقل بشری می‌دانند. در ایام مذهبی و ملی ازجمله اربعین که ظهور و بروز عناصر دینی در جامعه زیاد می‌شود، تیغ این دو گروه تیزتر از هروقت دیگر جامعه را زخمی می‌کند.»