دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران با اشاره به ابلاغ نرخ‌های جدید بلیت هواپیما به ایرلاین‌ها گفت: این نرخ‌ها در مسیر‌های پرواز‌ی داخلی از ساعت ۲۴ یکشنبه شب اعمال شد. حمید غوابش در گفت‌وگو با فارس افزود: ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها مسوولیت بررسی افزایش قیمت بلیت هواپیما را به شورای عالی هواپیمایی محول کرد تا بررسی‌هایی انجام شود که پس از این موافقت، نرخ‌های جدید توسط شورای عالی هواپیمایی تصویب و به ایرلاین‌ها ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه پس از هدفمندی یارانه‌ها قیمت سوخت هواپیما از ‌هر لیتر ۱۰۰۰ ریال به ۴ هزار ریال و نرخ سوخت قطار از هر لیتر ۱۶۵ ریال به ‌یک هزار و ۵۰۰ ریال افزایش یافت، ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی تلاش کرد متناسب با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و در راستای همکاری با مردم افزایش قیمت‌ها منطقی و مناسب باشد.

این عضو شورای‌عالی هواپیمایی افزود:‌ میزان افزایش قیمت در مسیرهای مختلف توسط سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است. به گفته غوابش، شرکت‌های هواپیمایی برای ارائه خدمات بهتر به مسافران و جبران مابه‌التفاوت قیمت سوخت خود هزینه زیادی را متحمل شده‌اند که در راستای عدم کاهش خدمات آنها به مسافران در تابستان جاری این افزایش قیمت اعمال خواهد شد.

برخی نرخ‌های جدید بلیت هواپیما در مسیر‌های مختلف با احتساب افزایش متوسط ۱۴ درصدی، به شرح زیر است: ‌تهران - کیش ۱۰۲۸۰۰ تومان‌، تهران - مشهد ۷۷۶۰۰ تومان، تهران - شیراز ۷۴۶۰۰ تومان، تهران - اصفهان ۵۵۸۰۰ تومان، تهران - تبریز ۵۹۴۰۰ تومان، شیراز - کیش ۵۵۸۰۰ تومان و مشهد - کیش ۱۲۲۶۰۰ تومان.