عباس عراقچی، وزیر پیشنهادی امور خارجه که در دفاع از خود سخنرانی می‌کرد، گفت که همه‌چیز بر اساس منویات رهبری پیش خواهد رفت که همین امر فریاد «احسنت-احسنت» نمایندگان را به دنبال داشت. همچنین آنجا که عراقچی به جنایت رژیم صهیونیستی اشاره کرد نمایندگان فریاد «مرگ بر اسرائیل» سر دادند. امیرحسین ثابتی، نماینده مخالف عراقچی در توییتی نوشته بود که «مرگ بر آن مرز و معیاری که مرا به خاطر به دنیا آمدن در سرزمینی که در آن عراقچی و ظریف و روحانی و بنی‌صدر و… به دنیا آمده‌اند آشنا با آنها می‌داند» که عراقچی در سخنرانی‌اش به این توییت پاسخ داد و گفت من نمی‌گویم که مرگ بر وطنی که هم‌وطنی عراقچی است من می‌‌گویم جانم فدای وطنی که به منتقد دولت اجازه می‌دهد که بدون لکنت صحبت کند و حتی ولایت‌پذیری مجلس را زیر سوال ببرد.

بعد از پایان سخنرانی عراقچی تعدادی از نمایندگان و کابینه دولت به استقبال او رفتند. در این میان گعده‌هایی نیز در صحن علنی مجلس به چشم می‌خورد، از جمله گعده‌ای با حضور شمس‌الدین حسینی، رحیم زارع، جعفر قادری و همتی. بررسی صلاحیت ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان نیز با حاشیه‌هایی روبه‌رو بود. نخستین موافق ظفرقندی، رمضانعلی سنگدوینی از نمایندگان نزدیک به قالیباف بود. بعد از پایان اظهارات موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی بهداشت ابراهیم رضایی در تذکری خطاب به رئیس مجلس اعلام کرد که صلاحیت فردی همچون ظفرقندی با توجه به مواضع نباید در صحن مجلس بررسی شود. محمدباقر قالیباف در پاسخ به او تاکید کرد که چون صریح گفتید باید بگویم که صلاحیت کلیه ۱۹ وزیر معرفی شده از سوی دولت، در دستگاه‌های ذی‌ربط تایید شده است.  رئیس‌جمهور محترم درباره این افراد استعلام گرفتند و پاسخ استعلامات را نیز دریافت کردند؛ به ویژه درباره برخی از موارد من نیز دو مرتبه پیگیری کردم.

در نهایت تشخیص با مجلس است .در ادامه ظفرقندی پشت تریبون قرار گرفت. او در بخش پایانی دفاعیات خود گفت که من نگفتم در انتخابات ۱۴۰۰ مهندسی شده، بلکه با رد‌صلاحیت پزشکیان طوری جلوه می‌دهند که از یک ناحیه فردی حذف شود... همین اظهارات انتقاد خضریان، نماینده تهران را به دنبال داشت و با صدای بلند سخنانی را مطرح می‌کرد. بعد از پایان سخنان وزیر پیشنهادی بهداشت، رئیس مجلس اعلام کرد که صلاحیت پزشکیان در هیات عالی نظارت رد شده بود. در هنگام سخنرانی ظفر‌قندی، غلامرضا نوری دقایقی در کنار غلامرضا تاجگردون نشست و با او گفت‌وگو کرد.

در هنگام بررسی صلاحیت میدری، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایزدخواه، مالک شریعتی، پاک‌مهر و بهروز محبی نجم‌آبادی در گعده‌ای در حال گفت‌وگو بودند. قاسم روانبخش در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار سخنرانی می‌کرد که بخشی از سخنان او اعتراض محمد مهدی شهریاری عضو کمیسیون امنیت ملی را به دنبال داشت و او خواستار ارائه تذکر بود که فرصت داده نشد. غلامرضا تاجگردون در هنگام نطق نماینده مخالف میدری در حال گفت‌وگو با او بود که این موضوع موجب شد حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مخالف درخواست کند تا تاجگردون اجازه دهد وزیر پیشنهادی کار انتقاداتش را که به برنامه وزیر وارد بود، بشنود. هنگام بررسی صلاحیت میدری، کاظمی وزیر آموزش در بخش انتهایی مجلس در حال گفت‌وگو با تعدادی از نمایندگان بود.