در همین حال روزنامه کیهان در تیتر یک خود با عنوان «سهم‌خواهان دست از سر پزشکیان بردارند»: نوشت: شهرام دبیری، معاون امور مجلس رئیس‌جمهور اخیرا گفته است: رئیس‌جمهور محترم به صراحت اعلام کرده‌اند که اعضای هیات وزیران را با نظر حضرت آقا و تایید معظم‌له معرفی خواهند کرد، از این‌رو وظیفه داریم با برقراری تعامل حداکثری با نمایندگان نظر آنها را برای رای اعتماد بالا به وزرای پیشنهادی جلب کنیم. وی همین مضمون را در صفحه شخصی خود در فضای مجازی هم منتشر کرد. لازم به ذکر است، موضوعی که معاون پارلمانی رئیس‌جمهور مطرح کرده، امری موهوم را القا می‌کند، زیرا رهبر معظم انقلاب توصیه‌هایی را درباره ملاک‌های انتخاب اعضای کابینه داشته‌اند، اما دخل و تصرفی در انتخاب کابینه دولت‌ها ندارند و مسوولیت این امر با رئیس‌جمهور و مجلس است.

روزنامه سازندگی در مطلبی در مورد کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور به مجلس در یادداشتی به قلم حسین مرعشی با تیتر «وظایف رئیس‌جمهور» نوشت: کابینه فراجناحی فقط در دوره آقای هاشمی اتفاق افتاده و آن هم کاملا دلایل سیاسی روشنی داشته است. زیرا هم چپ و هم راست در انتخابات حامی آیت‌الله هاشمی بودند. حتی آن زمان در دور دوم آقای هاشمی به غیر از تعدادی از روحانیون مبارز، بقیه چپ‌ها از ایشان حمایت کردند. اکنون این کار چطور قابل تحقق است با انتخاباتی که جناح اصولگرا تمام توانش را در حمایت از رقبا وارد میدان کرده بود؟! یعنی در مرحله اول که هم ظرفیت تکنوکراتش را با قالیباف و هم ظرفیت رادیکالش را با جلیلی همراه ساخته بود و در مرحله دوم نیز همه را یکپارچه پشت سر جلیلی بسیج کرده بود و در نهایت هم شکست خورد، الان بیاید و با استفاده ابزاری از مفهوم «وفاق» بگوید ما هم شریک؟! خیر.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است:اطرافیان آقای پزشکیان باید بدانند که به هیچ وجه نباید اجازه دهند که با فرمانی حرکت شود که خدای‌ ناکرده احزاب و گروه‌های حامی و پای کار ایشان در انتخابات، احساس کنند که نظرات و مطالبات‌شان نادیده انگاشته می‌شود. روزنامه اطلاعات در یادداشتی با عنوان دولت قبل را رها کنید، نوشت: جناب دکتر پزشکیان، ریاست محترم جمهوری، از همه وزرا و روسای دستگاه‌ها بخواهد، گزارش دقیق و مستندی از وضع موجود وزارتخانه و دستگاه‌های مربوطه خود، اهم از اعتبارات، بودجه، طرح‌های اتمام یافته و نیمه تمام، تعداد پرسنل دستگاه هنگام تحویل دولت از دولت دوازدهم و تحویل به دولت چهاردهم، موجودی حساب‌ها و بدهی‌ها و طلب‌های دستگاه هنگام تحویل از دولت دوازدهم و تحویل در دولت چهاردهم و هزاران موارد دیگری که متخصصان امر با آن آشنایی دارند را تهیه و با امضای بالاترین مقام دستگاه، به رئیس‌جمهور و وزیر و رئیس دستگاه بعدی خود ارائه دهند، تا این متن مستند تحویل و تحول، دلیل مستندی باشد، برای دولت چهاردهم که دستگاه را چگونه تحویل گرفته است.